Rare au fost entitățile care au fost ocolite de problemele financiare.
Perioada prelungită de pandemie nu putea să nu atragă mari probleme economice și în țara noastră. Opt din zece companii din România au întâmpinat cel puțin o dificultate din cauza pandemiei de coronavirus: scăderea cererii, suspendarea temporară a activității și plățile întârziate.
Potrivit unui studiu dat azi publicității, cei mai mulți reprezentanți ai mediului de afaceri iau în calcul și oportunitățile care au apărut, respectiv digitalizarea, utilizarea unor noi tehnologii și lansarea de noi produse.
Sondajul la care au răspuns 303 reprezentanţi ai unor companii şi ale cărui rezultate, conform autorilor, sunt reprezentative pentru toate firmele din țara noastră arată că, deși există o serie de dificultăți în calea procesului de digitalizare, ce țin de lipsa pregătirii angajaților, costurile ridicate și lipsa cunoașterii produselor existente, beneficiile acestui proces sunt semnificative, cele mai menționate fiind continuarea activității fără a depinde de o locație fixă, natura flexibilă a mijloacelor de muncă, economia de timp și de resurse financiare.
Astfel, 53% dintre companii iau în considerare posibilitatea transformării digitale în această perioadă, iar Andrei Cânda, managing partner iSense Solutions, a menționat și o parte dintre activitățile considerate cele mai adecvate pentru a se desfășura în zona de online.
„Pe primul loc avem vânzarea sau achiziția de produse și servicii, acest lucru a fost menţionat de aproximativ o treime dintre companii, pe locul doi publicitate, marketing, menționat de 14% dintre companii, și pe 3 comunicare cu partenerii de business, cu publicul, menţionat de 11%. Companiile sunt interesate să implementeze soluții de comerț electronic”, a declarat Andrei Cânda, conform celor de la Radio România Actualități.
Şi în privința extinderii adoptării semnăturii digitale, companiile chestionate s-au arătat interesate în condițiile în care și în prezent aproximativ 60% spun că folosesc astfel de soluții în relația cu instituțiile publice, iar în jur de 50% în relația cu partenerii de afaceri și băncile, mai notează sursa citată.