Marchall: "Când te uiţi la Teo îţi vine să plângi"

Ce au în comun show-urile de televiziune "Mondenii", "Schimb de mame", "Super Nanny", "Curat, Murdar" sau "Te pui cu blondele"?Divertisment pur, marca Paprika Entertainment, casă de producţie cu operaţiuni în mai multe ţări. Peter Marchall, managerul companiei, povesteşte de ce au succes aceste emisiuni la publicul român, ce proiecte mai propune celor cu spirit latin şi cum vede piaţa TV de acum.

Fiind implicat în majoritatea proiectelor postului Prima TV, Marchall şi-a permis să o critice pe Teo Trandafir, apreciind că ex-vedeta PRO nu este dispusă să facă nimic ca să fie bună în show. Pe scurt, "când te uiţi la Teo îţi vine să plângi".

EVZ: Ce proiecte pregătiţi pentru acest sezon?

Peter Marschall: Deocamdată nu putem să vorbim despre toate proiectele noastre. Însă vă pot spune mai multe despre noul reality-show de cooking, „Cireaşa de pe tort” (care va debuta la Prima TV pe 18 septembrie). Este un proiect care a avut mare succes în Ungaria. Reality-show-urile de cooking merg foarte bine, să vedem care va fi situaţia şi aici. În rest, continuăm proiectele mai vechi, cu succes la public.

Suntem încă în negocieri cu cei de la TVR 1 pentru reluarea emisiunii „Hai să bucătărim”, iar „Te pui cu blondele?” de la Antena 1 va fi o ediţie specială, cu număr limitat de show-uri. Pe Prima TV vor continua show-urile „Mondenii”, „SOS – Salvaţi-mi casa”, „Curat - Murdar” şi ne pregătim pentru anul viitor. În acest moment vrem să dezvoltăm resursele umane în România, pentru că pentru a produce mai mult e nevoie de oameni buni. În plus, vrem să realizăm emisiunea „Mondenii” în Germania.  

Anul trecut era vorba să lansaţi „Nosferaţii” şi telenovela „No tits, no paradise”. În ce stadiu se află aceste proiecte?

Pentru telenovela „No tits, no paradise” suntem în negocieri cu două posturi româneşti. Însă acest show este foarte costisitor. Scriptul este pentru 46 de episoade a 30 de minute fiecare, iar posturile nu-şi amortizează costurile, în condiţiile în care telenovelele au, de obicei, în jur de 100 – 120 de episoade. Totuşi, sunt sigur că telenovela va fi difuzată în România, probabil la anul, în martie sau septembrie. Pentru „Nosferaţii” am făcut un episod – pilot, am fost pe aproape de a bate palma, dar nu a mers. Un nou show pentru care am achiziţionat drepturile de difuzare şi este posibil să ruleze anul viitor este „Stars in danger”, unde vom vedea vedetele făcând lucruri pe care nu ne-am închipuit că le pot face.    

Formatele cu vedete „prind” la publicul român?

Da, e posibil, dar numai în măsura în care vedetele sunt puse în situaţii ieşite din comun. De aceea am mare încredere în produsul „Cireaşa de pe tort”, în care o vedetă trebuie să gătească pentru alte trei persoane. Cineva care nu a gătit niciodată poate avea parte de adevărate aventuri în bucătărie. Iar seara, când iau masa ca între prieteni, discuţia poate deveni foarte interesantă pentru public. Există şi un soi de competiţie, pentru că fiecare vedetă vrea să demonstreze că e mai pricepută decât celelalte.  „Mondenii”, un show de succes, care va fi reprodus în Germania  

Ce show are mai mult succes aici?

„Schimb de mame” are audienţe bune. Şi „Mondenii” la fel, care nu se adresează unei categorii largi de public. Însă este foarte apreciat. Nu am o relaţie atât de bună cu Virgil Ianţu, am avut discuţii în contradictoriu de multe ori, însă el a fost primul care a recunoscut că „Mondenii” este o emisiune foarte bună. În plus, clienţii de publicitate sunt foarte interesaţi de acest proiect.   

De ce au „Mondenii” succes?

Este un show de comedie unic. Nu ne-a fost frică să „ne luăm” de toate personajele controversate din România. Fie le iubeşti, fie le urăşti, pentru că în show-ul nostru caracteristicile personajelor sunt accentuate. Iar personajele sunt din medii diferite, de la show-biz la politică. 

„Cronica Cârcotaşilor” a fost prima emisiune – pamflet, cu mare succes la public şi după 10 sezoane. Există unele similitudini între „Cronică” şi „Mondenii”, cum comentaţi?

Interpretarea dumneavoastră este corectă. Sunt genuri similare, însă tipul de umor este diferit. În plus, ei îi atacă şi îi ironizează pe cei vizaţi, în timp ce noi, nu. În „Mondenii” îi punem în situaţii similare din realitate, dar nu este exact modul de prezentare al „Cronicii”. 

Marschall: „Şi Kanal D se va extinde, doar că încă nu s-a anunţat public.”  

Veţi face şi alt gen de programe în afară de talk-show-uri?

Da, vrem să încercăm şi alt gen de producţii. Deja realizăm „Te pui cu blondele”, care este un show de divertisment. Antena 1 a acceptat să lucreze cu o casă de producţie independentă şi asta e mare lucru. Am avut mai demult un show numit „Gogomanii” la Antena 1, iar contractul a fost întrerupt, deşi a înregistrat audienţe bune. Apoi, au produs in-house un sitcom numit „Fast food”, care nu a mers bine.   

Până acum aţi realizat producţii pentru Prima TV, Kanal D, TVR 1 şi Antena 1. De ce nu lucraţi cu toate posturile?

Cu Pro TV am o relaţie corectă, dar ei nu vor lucra niciodată cu o casă de producţie independentă, pentru că nu au nevoie. Ei pot produce in-house, dublându-şi profitul. Acum câţiva ani am primit o ofertă din partea unei persoane foarte importante de la Pro TV, care mi-a spus că singura modalitate de a lucra cu ei este să nu mai lucrez cu Antena 1 şi Prima TV. Şi le-am răspuns că nu pot face asta. Antena 1 are o mare probleme în ceea ce priveşte luarea deciziilor. Cu cât discuţi cu mai mulţi oameni din Intact, cu atât e mai complicat. TVR nu acceptă să lucreze cu case de producţie care nu şi-au făcut deja un nume pe piaţă, iar Kanal D e uneori dispus să producă, alteori nu. Prima TV este singurul post care organizează pich-uri, iar noi am avut noroc să câştigăm de mai multe ori.   

Ce credeţi că se va întâmpla în câţiva ani pe această piaţă TV fragmentată?

Problema acestei pieţe este distribuţia: în proporţie de 50% sunt oameni care vor să facă afaceri, 25% sunt nou-veniţii care vor să se extindă şi 25% sunt oamenii bogaţi, care vor să cheltuiască nişte bani. Televiziunea este un business şi când cineva oferă cuiva un salariu triplu ca să vină la un post necunoscut şi să producă nimicuri, nu rentează. Cred că în câţiva ani telespectatorii vor avea acces la platformele digitale, care vor aduce zeci de canale noi. Asta va face ca numai jucătorii mari să supravieţuiască. Iar aceştia deja se dezvoltă, nici n-o să mai ştim care post e al Pro TV-ului. Şi Kanal D se va extinde, doar că încă nu s-a anunţat public.  

Marschall: „Când te uiţi la Teo îţi vine să plângi. Sunt foarte dezamăgit.”  

În alegerea unui post sau a unei emisiuni, cât contează vedeta?

După ce a plecat de la Pro TV, Teo nu şi-a mai revenit. Aş fi bucuros dacă ar pleca de la Prima TV, sincer. I-am produs show-ul „Momentul adevărului” şi cred că, în proporţie de 50% a fost vina ei că acesta nu a avut succes. Nu era dispusă să facă nimic ca să fie bună în show, a rămas demodată în multe privinţe. Problema e că era aşa un mare star la Pro TV, încât a crezut că neschimbând nimic, va avea succes.

Dacă acum ar difuza cineva pe Prima TV emisiunile de acum patru ani de la Pro TV, nimeni nu s-ar uita la ele. Un format trebuie îmbunătăţit în mod constant. Şi imaginea, la fel. Când te uiţi la Teo îţi vine să plângi. Sunt foarte dezamăgit. Ea putea să fie Oprah Winfrey a României, dar Oprah aduce poveşti interesante. Mă întreb de ce Teo nu poate să facă acelaşi lucru, pentru că, într-adevăr, are ceva special. Cred că dacă ar dispărea un an de pe micul ecran şi s-ar pune la punct, ar putea reveni cu succes.   

Ce diferenţe există între români şi restul Europei?  

Comparând cu restul Europei, aici oamenilor le plac mai mult programele de ficţiune şi telenovelele. Fiind latini, aici prind programele în care se construieşte în jurul sentimentelor. De aceea pot spune că există mai multe similitudini între România şi America de Sud decât între România şi Europa. Telenovelele seamănă cu cele din America de Sud. Diferă doar locaţia şi personajele. Oamenii aici sunt obişnuiţi să se uite la un anumit program pe un anumit post şi nu sunt dispuşi să varieze foarte mult. Iar pe piaţă, competiţia e foarte mare.

Există mai multe posturi decât oriunde în Europa. Şi toate se luptă pentru locul întâi. Cred că românii sunt mai latini decât italienii. Pentru mine nu e greu să lucrez pe această piaţă, pentru că iubesc America de Sud şi înţeleg spiritul latin. Însă observ că există o diferenţă foarte mare între săraci şi bogaţi, precum şi între ce vezi în centrul oraşului şi la periferie. La 15 km de centrul Bucureştiului nu mai vezi Mercedes.

CASETĂ

"Mondenii", "Schimb de mame", "Hello, Goodbye", "Super Nanny", "Gogomanii", "SOS – Salvaţi-mi casa", "Nuntă în 48 de ore", "Doroftei – a doua şansă", "Viceversa" , "bătălia sexelor", "Curat, Murdar", "Şantier în lucru", "Cireaşa de pe tort", "Te pui cu blondele" sunt toate producţii ale Paprika Entertainment, casă de producţie înfiinţată de Peter Marschall şi Robert Chandler în 2005.