Ca urmare a lungilor ani în care nu a mai câștigat campionatul mondial de Formula 1, Ferrari suferă. În clasamentul celor mai puternice mărci din lume, stabilit de societatea Brand Finance, „Căluțul cabrat” a căzut de pe locul 1 pe locul 9.
„Ferrari este încă bine clasată, cu o valoare a mărcii care a crescut cu 18%, ajungând la 4,7 miliarde de euro”, nuanțează David Haigh, PDG al Brand Finance.
Marele câștigător este Lego, care se plasează cu autoritate pe primul loc, detronând producătorul de automobile italian. Secretele reușitei sale sunt „familiaritatea”, „loialitatea” și „reputația” de care se bucură marca, dar și satisfacția pe care o au angajații săi de a lucra la LEGO. De asemenea, la consolidarea mărcii a contribuit și succesul filmului „Marea aventură Lego” (cu o rețetă anuală de 500 de milioane de euro), lansat anul trecut.
„Filmul a permis propulsarea Lego de la statutul de marcă apreciată la cel de prima marcă mondială”, se arată în analiza Brand Finance.
Însă, dacă Lego strălucește când este vorba despre puterea mărcii sale, este mult mai slab când este vorba de valoarea sa financiară. Lego nu figurează în top 10 cele mai valoroase mărci din lume, dominat de Apple, Samsung și Google.
În topul mărcilor cu cea mai puternică creștere se află Twitter, a cărui valoare aproape s-a triplat în ultimul an, ajungând la 4,4 miliarde de dolari.