Lucian Mândruță explică trecerea de la Observator la „Pâine și Circ”, un show în care lucrează „cu materialul clientului”.
Afectat sau nu de „momentul adulterului”, Lucian Mândruţă a supravieţuit unui moment dificil. A trecut de la pupitrul ştirilor de mare audienţă, aruncându-se în arena divertismentului şi încercând să ofere „ceea ce poporul vrea”, adică „pâine şi circ”. Cum se simte în pielea „noului” Mândruţă, necititor de prompter şi deloc „Bâlbuţă”?
EVZ: Cum este să prezinţi divertisment, în locul ştirilor serioase? Lucian Mândruţă: Există o singură diferenţă: la ştiri nu poţi să râzi de ceea ce prezinţi, aici da...
De ce ai făcut trecerea asta, până la urmă? Lumea zice că o fac pentru rate, pentru casă, pentru copii. O fac pentru că la vârsta asta pot să fac o emisiune în care să mă simt bine. Acum mă adresez unor segmente de public la care nu aveam acces la Observator. Acum există publicul amator de umor popular, dar există şi publicul acela mai greu de adus în faţa televizorului sâmbătă seara, format din oameni educaţi, populaţie activă, urbană, care în weekend nu prea se întâlneşte cu televizorul.
De unde te-ai inspirat? Că nu este 100% un show autentic... Avem starea talk-show-urilor de divertisment din America, dar lucrăm cu materialul clientului şi cu ceea ce ne oferă oamenii de aici. Pentru că trăim pe pământul ăsta, până la urmă... Starea e aceeaşi, produsul e adaptat.
Cine scrie textele pe care le prezinţi? În prima emisiune le-am scris eu, apoi, de la a doua emisiune am luat un copywriter de la o agenţie, care îşi dorea să scrie texte pentru asemenea show-uri.
De ce vrei să îţi bagi invitaţii la apă? Ai observat că le umblă deja vorbe... Da, toată lumea mă întreabă. Şi am auzit şi ce i s-a spus lui Peter Imre, la şedinţa aceea... Ideea e că dacă n-ai fost niciodată într-un jacuzzi, cum să conduci un trust de presă? Jacuzzi-ul este un accesoriu al oamenilor de genul acesta, însă în emisiune trebuie să recunosc că nu are decât un impact vizual puternic şi... cam atât. Este un truc vizual, pentru cei care se uită la emisiune cu sonorul dat încet, este modul nostru de a-i atrage în faţa ecranului.
Invitaţii ştiau că intră la apă? Da, fireşte că le-am zis, că şi-au adus haine de schimb.
Cum resimţi trecerea de la o emisiune serioasă la una mai puţin serioasă, dacă nu chiar umoristică? Acum două luni, oamenii se mirau şi mă întrebau cum pot fi atât de neserios, eu, cel care eram foarte serios la Ştiri. Acum mă întreabă cum de un jurnalist serios ca mine poate fi atât de „neserios”? Să ne-nţelegem: nu fac emisiuni pentru mănăstiri şi pensioane. Eu sunt cel de a cum, nu cel de la Observator. Abia acum oamenii mă văd cum sunt eu. Am încetăţenit o aparenţă de care vreau să scap.
Şi apropo de modele, nu îţi iei o asistentă care să facă ceva mai mult decât să aducă un cocktail la jacuzzi? Nu-mi place modelul cu asistentă care în timpul liber apare în „Cancan”. Nu că asta ar fi ceva rău, uită-te la mine... MÂNDRUŢĂ ŞI DIVERTISMENTUL
Acuzat că frizează ridicolul, realizatorul TV este apărat deocamdată de audienţe
Referindu-se la bălăceala lui Peter Imre îmbrăcat în costum, Lucian Mândruţă a făcut aluzie la noua funcţie ocupată de invitatul său la „Adevărul”: „Dacă n-ai fost niciodată într-un jacuzzi, cum să conduci un trust de presă?”. Deocamdată, audienţa este de partea lui Mândruţă.
Conform site-ului paginademedia.ro, în luna martie, pe piaţa emisiunilor de divertisment topul celor mai urmărite show-uri arată astfel:
- Locul I - „SuperBingo Metropolis” (Antena 1), cu o medie de 682.000 de telespectatori pe ediţie şi cu un rating de 5,9;
- Locul II - „Dansez pentru tine” (Pro TV), cu o medie de 629.000 de telespectatori pe ediţie şi cu 5,5 puncte de rating;
- Locul III - „Divertis - Land of Jokes” (Pro TV), cu 550.000 de telespectatori şi 4,8 rating.
Emisiunea „Pâine şi Circ”, prezentată de Lucian Mândruţă sâmbăta seara, a avut în medie un rating de 3,8 şi o medie de 437.000 de telespectatori, devansând media emisiunii „În puii mei”, prezentată de Mihai Bendeac, Daniel Buzdugan şi Monica Anghel, care a avut doar 3,4 rating şi o medie de 390.000 de telespectatori din mediul urban.