Podul Ciurel, inaugurat cu surle și trâmbițe sâmbătă de Gabriela Firea, pare că le face viața un calvar șoferilor din Capitală.
Așa cum declarase anterior actualul primar al Capitalei, se dorea ca Podul Ciurel să ajute la fluidizarea traficului din zona respectivă, însă cum socoteala din târg nu se potrivește cu cea de acasă, Podul Ciurel s-a transformat în calvarul șoferilor din București.
Potrivit unor imagini publicate pe rețele sociale, autobuzele nu au loc să vireze şi sunt nevoite să se urce pe trotuar.
„Şi celebrul clip cu autobuzul care n-are loc pe noul pod Ciurel, ctitoria Oprescu-Firea (thks autorului). Acuma, şi podul şi autobuzul aparţin dnei Firea, deci cred că-i va pune la masă ca să negocieze ca băieţii, să nu mai facă atâta, scuzaţi, panaramă ..." - a scris pe Facebook Sorin Ioniță.
Ba mai mult, luni, toate cele trei benzi de circulaţie care pornesc din Splaiul Independenţei au fost blocate de maşini. Asta pentru că traficul se blochează într-un viraj la dreapta spre Şoseaua Virtuţii.
Sâmbătă dimineață, primarul general al capitalei, Gabriela Firea, anunța, într-o postare pe pagina sa de Facebook, că bucureştenii pot circula pe Ciurel, care reprezintă un pod hobanat peste Dâmboviţa, trei pasaje supraterane şi nouă bretele rutiere) şi simplifică foarte mult legătura dintre cele două artere - Şoseaua Virtuţii şi Splaiul Independenţei.
Firea adaugă că în etapa a doua a investiţiei, „pentru care sunt aprobate atât proiectul tehnic, cât şi culoarul de exproprieri”, se va construi şi drumul expres între Nod Virtuţii şi Autostrada A1.
„Începând din această dimineaţă, bucureştenii pot circula pe Ciurel (1 pod hobanat peste Dâmboviţa, 3 pasaje supraterane şi 9 bretele rutiere) care simplifică foarte mult legătura dintre cele două artere - Şoseaua Virtuţii şi Splaiul Independenţei. În etapa a doua a investiţiei, pentru care sunt aprobate atât proiectul tehnic, cât şi culoarul de exproprieri, se construieste drumul expres între Nod Virtuţii şi Autostrada A1”, a scris Gabriela Firea.
Investițiile au stagnat cauza intereselor meschine
Ea mai afirmă că „din păcate, timp de zece ani această investiţie a stagnat din cauza intereselor meschine, dovedite ulterior şi nelegitime în instanţă, ale unor ONG-işti care acum au tupeul să aspire la funcţiile de primar, al sectorului 6, respectiv al Capitalei”.
Vineri, ea a reproşat întârzierile apărute la acest proiect proprietarului unei case din zonă, membru al Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul, care a atacat în instanţă autorizaţia de construire. Gabriela Firea a spus că proiectul, demarat în urmă cu 14 ani, ar fi trebuit să fie gata demult, dar că a fost blocat în instanţă aproape zece ani.
„Zece ani de procese, zece ani de tribunale. În afară de pierderea acestui timp extrem de preţios, este vorba şi de pierderi financiare, pentru că s-au plătit în plus aproape zece milioane de euro constructorilor care nu puteau lucra sau lucrau cu încetinitorul din cauza acestor procese care s-au derulat în anii trecuţi. Abia de patru ani s-a putut lucra consecvent”, a spus ea.
Gabriela Firea a menţionat că în momentul în care a preluat fotoliul de primar general, proiectul era realizat doar în proporţie de 10%.