Zeci de agenți de turism aflați pe litoral într-un infotrip pentru a testa stadiul pregătirilor pentru sezonul estival 2017 au vizitat, în Mamaia, aproape 30 de hoteluri, restaurante, terase,plaje. Potrivit lui Adrian Voican, primvicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, organizatorul infotripului, Mamaia este capitala litoralului din punct de vedere al vânzărilor, 52% din vânzările de pe litoral fiind pentru această stațiune.
Cele mai multe hoteluri de pe litoral se deschid începând cu 18-20 mai, crescând din 1 iunie. După Mamaia, agenții de turism sunt interesați să viziteze Eforie Nord, Eforie Sud, stațiunile din sudul litoralului și Vama Veche. În Mamaia au vizitat 28 de hoteluri din centru și nordul stațiunii. Impresia generală, bună. Cu mai multe plusuri decât minusuri. Atuurile pentru care turiștii ar trebui să prefere litoralul românesc în fața altor destinații sunt prezentate de primvicepreședintele ANAT, Adrian Voican.
“Avem cea mai frumoasă investiție făcută din fonduri europene în România și anume lărgirea plajelor. Nu uităm că avem o autostradă care ne ajută să ajungem în două ore pe litoral, chiar și de la Ploiești unde avem o bucățică de autostradă. Avem zboruri interne de la Oradea, Cluj, Iași, Timișoara la Constanța. Litoralul e mult mai accesibil din punct de vedere al transportului. Oferta e mai diversă, se construiește se modernizează. Tarifele sunt OK și, de aceea, noi vindem 30% din ofertă pe înscrieri timpurii”.
La “minusuri”, ar fi nevoie de mai multă ordine în privința parcărilor și a accesului. “Te învârtești destul de greu cu autocarul de la un hotel la altul și sensurile giratorii sunt destul de mici. E destul de înghesuită stațiunea Mamaia. S-a construit foarte mult și se construiește. Ar fi foarte bine ca acele construcții care sunt în derulare acum să se oprească în sezon”, mai spune Adrian Voican. Iar serviciilor turistice duc lipsă de personal calificat. “E un mesaj către autoritățile centrale, trebuie un sistem mult mai flexibil pentru a aduce lucr[tori din afară țării. Republica Moldova sau din Orient. Și să investim în școli de turism”.
Problema serviciilor a fost evidențiată și de Ovidiu Lipan Țăndărică, ambasador al Turismului românesc, participant la infotrip-ul din Mamaia. “Mulți dintre turiști preferă Bulgaria sau în altă parte. De ce nu suntem noi în stare? Pentru că avem toate posibilitățile să avem un serviciu mai specializat, cu oameni care să le zâmbească când vin la masă, să fie mai amabili, drăguț” a explicat artistul pentru EVZ. El este încântat că Mamaia și Constanța excelează în evenimente culturale dar “mie îmi lipsesc, totuși, din când în când, niște caravane și niște nebunii pentru că Mamaia s-a lansat prin turismul acesta de week-end. Mulți vin să vadă, să petreacă 2-3 zile în cluburi și să se distreze”.