Cea mai mare parte dintre români, peste 60%, au tendința de a păstra și de a cheltui bani pe ascuns, fără știrea partenerului de viață.
Informația apare în concluziile unui studiu de piață realizat de compania Novel Research, la iniţiativa Provident. Conform acestuia, aproape două treimi dintre românii cu vârsta până în 40 de ani şi care sunt într-o relaţie au cheltuit cel puţin o data, în ultimul an, bani fără ştirea partenerului.
Deşi aproape 85% dintre cuplurile din România îşi pun laolaltă veniturile lunare, când vine vorba despre cheltuieli „secrete”, motivul indicat de majoritatea este acela că erau nesemnificative - 56%.
Cercetarea arată că românii, indiferent de sex, ascund în mod constant anumite cheltuieli, iar cei mai predispuși să facă așa ceva sunt bărbații. Astfel, 6 din 10 bărbaţi au răspuns afirmativ la întrebarea „aţi cheltuit bani fără ştirea partenerului în ultimul an?”.
Într-o proporție aproape similară, în jur de 50%, au fost femeile care s-au declarat infidele din punct de vedere financiar.
Un motiv care îi determină pe români să nu împărtăşească anumite cheltuieli cu partenerul este chiar teama de acesta sau, mai bine spus, teama că partenerul nu ar aproba cheltuiala „secretă”. Astfel, 23% dintre respondenţi au motivat astfel infidelitatea financiară.
Tot teama, de data aceasta de ceartă sau chiar de despărţire, îi determină pe 13% dintre români să-şi ascundă cheltuielile de partener. De asemenea, orgoliul este decizional în cheltuirea banilor proprii şi aproape 18% dintre români cred că ce fac cu banii este treaba lor şi nu trebuie să dea socoteală nimănui.
Cheltuielile făcute pe ascuns au şi un punct comun: atât bărbaţii, cât şi femeile, spun că în majoritatea cazurilor au cumpărat diferite cadouri - 24%.
Bărbații ascund cheltuielile pentru alcool și țigări
Bărbaţii admit că au cheltuit bani fără ştirea partenerei pe alcool şi ţigări, electronice şi electrocasnice, ieşiri în oraş şi jocuri de noroc sau video, în timp ce femeile au fost mai înclinate să înşele financiar pentru a cumpăra produse cosmetice, îmbrăcăminte, încălţăminte şi lucruri pentru copii.
Cel mai predispus segment la acest fenomen este cel între 20 şi 30 de ani, 35% dintre cuplurile tinere având percepţia că partenerul/a cheltuieşte bani în mod iresponsabil, în special bărbaţii.
Potrivit aceluiaşi studiu, 42% dintre români spun că DAE se numără printre cele mai importante trei aspecte de care ţin cont când iau un împrumut. În aceeaşi măsură, însă, 21% dintre respondenţi au declarat că nu ştiu ce este DAE şi alţi 44% au o înţelegere greşită a acestui indicator.