Mai dinamic

Noul Renault Laguna a câştigat la capitolul manevrabilitate faţă de generaţia precedentă.

Nu se întâmplă prea des ca un break să fie mai atrăgător decât sedanul sau, cum e cazul modelului Laguna, hatchbackul aferent, dar aceasta este una din acele situaţii. Desigur, pe tema frumuseţii se poate discuta oricât, însă, la fel de adevărat, până acum nu am cunoscut nicio persoană care să fi preferat noul hatch mediu al constructorului francez în favoarea versiunii estate.

Diferenţele de la exterior nu se regăsesc şi înăuntru. Şi break-ul, şi hatch-ul impresionează prin calitatea materialelor şi finisă rii. Un plus cert al versiunii testate poate fi identificat la nivelul portbagajului, mai mare cu 58 de litri decât al hatch-ului.

Motorul turbodiesel de 2.0 litri, cuplat la o cutie manuală cu şase rapoarte, se distinge prin rafinament şi consum moderat. În ciuda unui cuplu maxim generos, de 340 Nm, oferit la 2.000 rpm, propulsorul poate fi destul de letargic la turaţii mai mici. Accelerările viguroase pot fi susţinute prin retrogradarea într-o viteză inferioară.

Direcţia noii Laguna poate fi lesne considerată cea mai reuşită din gamă, exceptând, desigur, versiunile preparate de divizia RenaultSport. Fără a oferi un feedback pronunţat, volanul (cu design sportiv) transmite cu promptitudine roţilor din faţă chiar şi cele mai fine impulsuri. Odată cu creşterea vitezei, asistarea scade progresiv, detaliu care vine să sporească încrederea şoferului în maşină. La viteze de croazieră ridicate, Laguna se prezintă impecabil. Pe de altă parte, virajele mai strânse şi denivelate abordate în forţă pun în dificultate puntea spate cu suspensii semiindependente, care pierde din aderenţă.

Renault doreşte să plaseze Laguna în „Top 3“ calitate pe segmentul său. Premise ar fi. Pentru a puncta şi la capitolul dezirabilitate, francezii au apelat nu la design, ci la un trident: preţ-dotări-garanţie.