Consiliul General al Capitalei a aprobat Proiectul Urbanistic Zonal pentru construirea Magistralei 6 de metrou
Linia de metrou Drumul Taberei va fi funcţională la mijlocul anului 2017, însă sunt slabe şanse ca linia care ar urma să lege Bucureştiul de Magistrala 6, aeroportul Henry Coandă să fie gata până în 2020!. Este declara
„În mod realist, lucrările la linia de metrou Otopeni nu pot începe mai devreme de un an, pentru că elaborarea documentaţiei tehnice durează un an. Cu mari, foarte mari eforturi materiale şi financiare s-ar mai putea atinge termenul 2020, însă, realist vorbind, este foarte puţin probabil să se ajungă până la aeroport până în 2020. Eu am propus încă de acum doi ani documentele, dar fiindcă nu s-au aprobat, eu am propus 2021 ca an de punere în funcţiune a acestei linii de metrou”, a declarat Ionel Oprea, directorul tehnic al METROREX în faţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
Consiliul General al Capitalei (CGMB) a aprobat, joi, în unanimitate Proiectul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea Magistralei 6 de metrou, care urmează să conecteze, în subteran, Bucureştiul de aeroportul ,,Henry Coandă” din Otopeni.
„Proiectul costă, în total, fără TVA, un miliard de euro, în care sunt incluse şi cele aproximativ 55 de proprietăţi private care ar urma să fie expropriate. Magistrala 6 se va finanţa o treime din creditul japonez contractat în 2010, iar din cele două treimi rămase - 75% din fonduri europene şi 25% de la bugetul de stat”,a mai adăugat Ionel Oprea, potrivit mediafax. Directorul tehnic al METROREX a mai adăugat că Magistrala 5, Drumul Taberei, va funcţiona la mijlocul anului viitor, luând în calcul şi perioada de teste.