Magazinele online se pregătesc intens de Black Friday

Valoarea vânzărilor online în România este estimată, în acest an, la peste două miliarde de euro, în creştere cu 45% faţă de 2015, potrivit datelor Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), entitate care a anunţat, vineri, într-un comunicat de presă, lansarea Ghidului pentru Black Friday.

Conform Asociaţiei, necesitatea elaborării unui Ghid de Black Friday a survenit ca urmare a experienţei organizării acestui eveniment în ultimii 5 ani şi care presupune o desfăşurare impresionantă de resurse, potrivit Agerpres. 

Ghidul cuprinde recomandări privind elementele esenţiale legate de procesul de cumpărare: catalogul de produse la promoţie, stocurile, preţul, infrastructura, vânzarea, livrarea, plata şi procesul post-vânzare. 

“Black Friday reprezintă una dintre cele mai aglomerate perioade din an pentru magazinele online din România. Am învăţat din experienţa ultimelor evenimente organizate şi credem că acest ghid era necesar, în contextul unei creşteri semnificative a vânzărilor de Black Friday şi, implicit, a presiunii puse pe departamentele de logistică. Suntem siguri că acest ghid îşi va dovedi utilitatea atât în acest an, cât şi în organizarea evenimentelor viitoare”, susţine directorul executiv al ARMO, Florinel Chiş. 

Potrivit estimărilor ARMO, vânzările online locale vor creşte, în acest an, cu 45%, depăşind pragul de două miliarde de euro.

La nivel mondial, ultima zi de vineri din luna noiembrie dă semnalul începerii promoţiilor de sărbători, originea zilei cu mari reduceri de preţ fiind în SUA, unde prima vineri de după Ziua Recunoştinţei marchează debutul cumpărăturilor pentru Sărbătorile de iarnă, iar retailerii oferă discounturi semnificative. 

“Black Friday” a fost organizat pentru prima oară în România în 2011, iar 2015 a fost anul în care vânzările online le-au depăşit, pentru prima dată, pe cele tradiţionale, valoarea cumpărăturilor situându-se la peste 100 de milioane de euro. 

Evenimentul dedicat cumpărăturilor din “Vinerea Neagă”este anunţat, în acest an, de majoritatea retailerilor din România, în mediul online şi offline, pentru perioada 18 - 20 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât evenimentul tradiţional din SUA.