Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va renegocia, la începutul lunii mai, contractul cu americanii de la Bechtel, care vizează construirea Autostrăzii Transilvania Braşov-Borş.
Oficialii români susţin că nu este vorba despre o renegociere asemănătoare celei din anul 2005, când s-au discutat despre termenele de plată, ci se va lua în discuţie doar o reeşalonare a termenelor de finalizare a tronsoanelor de autostradă.
„Este vorba despre o actualizare a datelor şi nu despre o renegociere a contractului. De exemplu, în contractul cu Bechtel sunt anumite tronsoane ale Autostrăzii Transilvania care ar fi trebuit să fie finalizate în 2006. Dar ne aflăm deja în anul 2010 şi încă nu s-a început nimic”, spune un oficial CNADNR.
Referitor la situaţia financiară critică, oficialul CNADNR a precizat că Ministerul Transporturilor a solicitat, la rectificarea bugetului, o sumă cuprinsă între 150 şi 200 de milioane de euro pentru proiectul Autostrada Transilvania.
„Atât am cerut noi la rectificare, dar cu siguranţă că nu vom primi atâţia bani. Sperăm totuşi să avem bani în acest an, măcar cât să finalizăm cei zece kilometri care au mai rămas de construit pe tronsonul 2B, adică între Turda şi Câmpia Turzii”, ne-a mai spus el.
„E regretabil că am fost nevoiţi să recurgem la concedieri colective”
La rândul lor, cei de la Bechtel se întrec în explicaţii legate de decizia de concediere a 700 de persoane.
Potrivit lui Michael Swinford, director de proiect al Autostrăzii Transilvania, decizia a fost luată ca urmare a lipsei de perspective financiare a acestui proiect.
„Este regretabil că am fost nevoiţi să recurgem la această măsură. Din păcate, volumul de lucrări este insuficient pentru a păstra toţi angajaţii, astfel încât a trebuit să luăm această decizie de concediere colectivă. Aş vrea să subliniez faptul că am încercat să reducem impactul concedierii colective şi să păstrăm cât mai mulţi angajaţi posibil”, susţine Michael Swinford.