Lucrări de modernizare la Aeroportul Cluj

Investiţia pentru construcţia noii piste de 3.500 de metri de la Aeroportul Internaţional Cluj Napoca a fost aprobată de Consiliul Judeţean Cluj.

În proiectul aprobat de consilierii judeţeni, se arată că finanţarea se va face prin sistemul credit-furnizor, suma pusă în discuţie pentru realizarea întregii investiţii fiind de 120 de milioane de euro fără TVA şi fără costurile de finanţare.

Directorul Aeroportului Internaţional Cluj Napoca, David Ciceo, a declarat că după ce investiţia a fost aprobată, în perioada următoare se va organiza o licitaţie publică în urmă căreia se va alege oferta financiară cea mai avantajoasă, având în vedere criteriile impuse în documentul de aprobare a investiţiei.

„În prezent, ne apropiem de cifra de un milion de pasageri transportaţi în fiecare an. Acum transportăm tot atâţia pasageri cât avea Aeroportul Otopeni în anul 1996”, a spus David Ciceo. Potrivit oficialului, licitaţia pentru desemnarea companiei sau consorţiului de firme care vor efectua lucrările şi vor asigura şi finanţarea investiţiei, se va derula cel mai devreme în cursul lunii august. O pistă de 3.500 de metri

Construcţia noii piste a aeroportului clujean se va face în mai multe etape, finanţarea fiind asigurată în proporţie de 100% de firma care va câştiga licitaţia. Potrivit proiectului, creditul va fi returnat prin plăţi trimestriale efectuate din fondurile publice ale Consiliului Judeţean Cluj. Din cauza crizei, instituţia şi-a luat şi măsuri de precauţie prin instituirea unor clauze care prevăd că firma care va construi noua pista nu va încasa niciun ban în primii doi ani, decât dobânzile aferente finanţării.

În prima etapă, autorităţile clujene intenţionează să construiască o pistă de aterizare/decolare în lungime de 2.100 de metri şi o bretea de legătură la unul dintre capetele pistei existente.

„Vom asigura o legătură la pragul 07 (un capăt al pistei existente - n.r), urmând ca în a două etapă să construim o altă bretea de legătură la mijlocul noii piste”, explică directorul Ciceo.

În total, proiectul va avea şapte etape, cele mai importante dintre acestea fiind prelugirea pistei de 2.100 de metri până la 3.500 de metri şi construcţia unor platforme de îmbarcare moderne. Terminale moderne

Aeroportul din Cluj Napoca are în prezent şi cele mai moderne terminale de sosiri şi de plecări din România. Investiţia în valoare de 13 milioane de euro a fost finalizată în anul 2009, fiind vorba despre două terminale.   Aeroportul Internaţional Cluj Napoca asigură legătură spre 19 destinaţii externe, între catre Budapesta, Viena, Fanrkfurt, Dortmund, Munchen, Londra, Paris, Roma, Barcelona, Torino, Milano, etc., două interne, Bucureşti şi Timişoara şi alte nouă destinaţii turistice din Egipt, Turcia şi Tunisia.