Lotus, concurentul britanic al Porsche, în România

Primul showroom deschis în ţara noastră de celebra marcă a fost inaugurat ieri, în prezenţa lui Nigel Mansell, fost campion mondial de Formula 1.

Lotus, unul dintre cei mai cunoscuţi producători de autoturisme sport, a intrat oficial pe piaţa românească, ieri, odată cu deschiderea primului showroom al mărcii, în oraşul Otopeni.

Situată la o aruncătură de băţ de reprezentanţa Ferrari, "casa" Lotus a fost inaugurată în prezenţa lui Nigel Mansell, fost campion mondial de Formula 1.

De altfel, Lotus este unul dintre numele legendare asociate Marelui Circ - cu şapte titluri adjudecate în anii ‘60 şi ‘70 - şi un fost aprig concurent pentru celebrul producător italian din Maranello. În tâmplă tor sau nu, partenerul local pe care Lotus l-a ales pentru debutul său în România este acelaşi care deţine portofoliul Ferrari pentru ţara noastră.

Chiar dacă a revenit în Formula 1 - la inaugurarea showroomului a fost prezentat şi monopostul cu care echipa Lotus Renault GP va concura în sezonul 2011 - vremurile bătăliilor epice pentru glorie împotriva bolizilor vopsiţi în roşu sunt doar frumoasă amintire.

Maşini pentru premianţi

În zilele noastre, numele Lotus trebuie asociat mai mult cu producţia de maşini sport pentru drumurile publice, dedi cate "premianţilor", după cum s-a spus în speech-urile optimiste ale gazdelor.

Dacă ar fi să identificăm un concurent direct pentru Lotus, acela ar fi Porsche. Evidenţierea corectă a raportului de forţe impune ur mătoarea formulare: Lotus ar putea fi considerat alternativa britanică a mărcii Porsche.

Portofoliul Lotus pentru acest an este alcătuit din trei modele sport: Elise, Exige şi Evora. Din 2012, lor li se va alătura vârful de gamă, Esprit. Bolidul, adus la Bucureşti pentru inaugurarea showroomului (pus serios în pericol, ca şi monopostul F1, de frenezia celor prezenţi la eveniment), ur mează a fi etalat, luna viitoare, la Salonul Auto de la Geneva.

Preţurile gamei Lotus: de la 47.120 de euro cu TVA inclus

Preţurile de listă ale autoturismelor Lotus care vor fi comercializate în România variază între 47.120 şi 86.800 de euro cu TVA inclus. Cel mai accesibil este micul model Elise.

Pentru comparaţie, clienţii autohtoni trebuie să plătească pentru maşinile Porsche cel puţin 53.520 de euro cu TVA inclus (versiunea de bază a roadsterului Boxster). Cel mai scump produs al pro ducătorului din Stuttgart - 911 Speedster - intră chiar în teritoriul Ferrari: 212.970 de euro cu TVA inlcus.

GAMA LOTUS

Trei modele pentru amatorii de senzaţii tari

  • Trei versiuni, date valabile pentru cea mai slabă, respectiv, cea mai puternică variantă