Logan MCV cu facelift, prezentat la Paris

Dacia a lansat azi, la Salonul Auto din capitala Franţei, o versiune ajustată a breakului său cu şapte locuri.

Noul Logan MCV este, în fapt, vechiul model (vândut în aproape 150.000 de exemplare din octombrie 2006) cu o parte frontală şi o planşă de bord modificate. De acum înainte, breakul autohton va beneficia de asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU), întocmai ca Sandero şi berlina Logan. Gama de motorizări şi preţurile, au rămas neschimbate. Dacia Logan MCV va fi comercializată în Europa începând de luna viitoare.

În România, cel mai ieftin break Dacia, 1.4 Ambiance (cu doar cinci locuri), costă 8.200 de euro. Varianta cu şapte locuri poate fi achiziţionată cu minim 9.000 de euro. Logan MCV este disponibil în trei versiuni de echipare: Ambiance, Preference şi Laureate. Gama de motorizări cuprinde două unităţi pe benzină (1.4 – 75 CP, 1.6 – 90 sau 105 CP) şi una pe motorină (1.5 dCi – 70 sau 85 CP).

Dacia Break s-a schimbat la faţă Alte noutăţi

Renault Megane. Proprietarul Dacia, a făcut paradă la Salonul din capitala Franţei cu noul Megane. Atât versiunea cu trei uşi (coupe), cât şi cea cu cinci (hatchback) adoptă un design conservator, inspirat de modelul de clasă medie Laguna. Dacă aspectul maşinii este produn schimbat, dimensiunile au rămas similare cu ale generaţiei anterioare.

Toyota IQ. Cel mai mare constructor auto la nivel global a lansat la Paris unul dintre cele mai mici modele de pe piaţă, IQ. Noul autoturism de oraş, în linia lansată de Smart, dispune de 3Â1 locuri, adică e capabil să transporte trei adulţi şi un copil.

Toyota Avensis. Modelul japonez de clasă medie a ajuns la a treia generaţie. La standul de la Paris sunt prezentate două versiuni, sedan şi break. Noul Avensis are un etalează un design mai tineresc şi propune materiale şi ergonomie superioare, precum şi un plus de dinamism (acesta din urmă rămâne a fi verificat).

Toyota Urban Cruiser. A treia noutate de la standul Toyota, Urban Cruiser, este un 4x4 miniatural, croit, după cum sugerează şi numele, pentru traficul urban. Maşina are mai puţin de patru metri şi poate fi echipată cu tracţiune integrală (în combinaţie cu un motor de 1.4 litri pe motorină, care dezvoltă 90 de cai-putere şi emite doar 133 grame dioxid de carbon pe kilometru.

Infiniti FX 37. După douăzeci de ani, marca premium a contructorului japonez Nissan ajunge oficial în Europa. Dintre cele trei modele ale gamei, cross-overul FX 37 iese uşor în evidenţă prin stil şi gabarit.

Citroen C3 Picasso. Familia monovolumelor Citroen se măreşte pe zi ce trece. Ultimul sosit este simpaticul C3 Picasso, un model de clasă mică al cărui principal obiectiv este să transporte în deplin confort patru sau chiar cinci persoane împreună cu bagajele lor.

Citroen GT. Unul dintre cele mai admirate exponate de la Paris s-a aflat la standul Citroen. Constructorul francez a ţinut să rupă gura târgului propriu cu un concept-car de excepţie. Nu se ştie dacă GT-ul va ajunge vreodată în showroomuri, dar e aproape sigur că partea frontală ar urma să ofere sursa de insipiraţie pentru viitoarele modele Citroen.

Mazda MX-5. Cel mai bine vândut roadster din toate timpurile a primit un facelift lejer, în genul Loganului MCV, cu accent pe partea frontală. La interior schimbările pot fi identificate cel mai uşor de fanii modelului care va rămâne pe piaţă până în 2012, momentul la care în scenă va intra a patra generaţie a celebrului roadster, una care, potivit responsabililor Mazda, va mai avea puţine legături cu trecutul.

Peugeot 308 CC. Gama compactului 308 s-a îmbogăţit cu cea mai scumpă versiune – cea coupe cabriolet. Din păcate pentru el, noul model decapotabil cu acoperiş rigid păcătuieşte în continuare la capitolul desing – etalând acelaşi spate supraponderal.

Suzuki Alto. De astăzi, Swift nu mai este cel mai mic model din gama Suzuki. Sub el se plasează Alto, un hatch micuţ şi rotunjor, ideal pentru strecurat prin trafic şi manevre de parcare în spaţii strâmte.

VW Golf GTI. A şasea generaţie a modelului de referinţă Volkswgen Golf primeşte rapid emblema GTI. Compactul german, pe care l-am testat recent în Islanda, e un bun punct de plecare pentru dezvoltarea unei versiuni sportive, dar, cu noul Scirocco în coaste, GTI-ul va trebui să fie incredibil de bun pentru a-i convinge pe amtorii de senzaţii tari.

Ferrari California. Scuderia italiană prezintă pentru prima oară noul său model în Europa. La o atingere de buton, coupe-ul agresiv se transformă întru-un cabriolet elegant. Nu încape îndoială, răgetul motorului rămâne acelaşi, indiferent de poziţia acoperişului mobil rigid.

Hyundai i20. Constructorul sud-coreean aruncă pe piaţă un nou model de clasă mică, fix între pirpiriul i10 şi banalul i30. Aspectul corect şi, probabil, dotările decente, la care se vor adăuga preţurile ofertante (în tradiţia Hyundai) pot fi câteva argumente în favoarea lui i20.

Lexus IS 250 C. Cel mai bine vândut Lexus îşi pierde capul. Probabil după rezultate încă şi mai bune. Prin versiunea cabrio lansată azi la Paris, IS primeşte foarte necesarele întăriri pentru a continua aprigul război din segmentul mediu premium (concurenţi: Audi A4, BMW Seria 3, Mercedes Clasa C).