Litoralul părăsit îi lasă rece pe nemţi

Litoralul părăsit îi lasă rece pe nemţi

Marii operatori germani vor aduce turişti pe litoralul românesc şi în 2009, chiar dacă unii clienţi se plâng de serviciile slabe şi de haosul care domneşte la capetele de sezon.

ITS şi DerTour se pregătesc să lanseze noile cataloage care vor include mai multe oferte decât anul acesta. Ei avertizează însă că nu vor putea acoperi începutul şi finele sezonului, în condiţiile în care, în lipsa unor reguli stricte, fiecare proprietar deschide şi închide hotelul atunci când are chef. Multe hoteluri, deschise doar două luni pe an Încă de la începutul lunii septembrie, litoralul românesc începe să se golească: multe hoteluri îşi închid porţile, iar comercianţii îşi strâng, rând pe rând, tarabele. Tocmai în această perioadă vin cei mai mulţi dintre turiştii străini care aleg România ca destinaţie de vacanţă. „Degeaba ne chinuim noi să aducem turişti primăvara şi toamna, când fiecare deschide şi închide hotelul când are chef.

Dacă nu va exista o regulă care să stabilească data la care începe şi se termină sezonul estival, turiş- tii nu vor mai reveni, descurajaţi de peisajul dezolant şi părăsit al staţiunilor“, afirmă Radu Colfescu, managing director DerTour România şi Republica Moldova. Cu atât mai mult, în această perioadă se înmulţesc şi maidanezii care, în lipsa teraselor aducătoare de hrană, se adună în haite şi se aventurează prin staţiuni. Preţuri europene, servicii albaneze Reprezentanţii operatorilor germani avertizează că, odată cu prelungirea sezonului, ar putea fi rezolvată şi problema forţei de muncă. „Personalul calificat nu vine să muncească doar pentru două luni şi jumătate, dar ar fi posibil să vină pentru cel puţin şase luni, aşa cum se întâmplă, de exemplu, în Bulgaria“, sugerează Wolfgang Schuld, directorul biroului din România al touroperatorului german ITS. Potrivit acestuia, lipsa unor servicii de calitate îi îndepărtează pe străini de litoralul românesc.

„Preţurile sunt la nivel european, dar serviciile pot fi comparate mai degrabă cu cele din Albania, decât cu cele din alte destinaţ ii de vacanţă, precum Bulgaria, Turcia sau Grecia“, susţine Wolfgang Schuld. Şi asta, în condiţiile în care turiştii germani plătesc oricum preţuri cu până la 30% mai mici pentru pachetele de vacanţă, faţă de clienţii români. Operatorul ITS a promovat prima oară pachetele româneşti în anii ’70, aducând în România, până în prezent, peste 75.000 de vizitatori.

Anul acesta, reprezentanţii companiei estimează că vor sosi în jur de 4.000 de persoane. DerTour a promovat abia anul acesta pachetele româneşti şi promite ca la anul să aibă o ofertă mai bogată. Noul catalog al companiei va apărea pe piaţă în luna ianuarie, iar ofertele vor putea fi achiziţionate şi de clienţii români, prin intermediul agenţiilor de turism partenere.

Ne puteți urmări și pe Google News