Lista care alungă liniştea posesorilor de autoturisme. Sute de mii de maşini prezintă o uriaşă vulnerabilitate în faţa hoţilor. Volkswagen s-a luptat trei ani în instanţă s-o ascundă

Posesorii de autoturisme îşi vor pierde liniştea când vor afla ce au încercat reprezentanţii Volkswagen să ascundă vreme de aproape trei ani. Este vorba despre descoperirea a trei cercetători europeni care au identificat, încă din 2012, vulnerabilitatea sistemului de securitate al autoturismelor, cunoscut drept Megamos Crypto şi folosit de 26 firme producătoare printre care Audi, Fiat, Honda, Volvo, Volkswagen, Porsche şi chiar Maserati.

Cercetătorii - Flavio Garcia, lector in informatica la Universitatea din Birmingham, şi doi experţi în criptografie de la Universitatea Radbound din Olanda – dezvăluiau în presa britanică, în în 2012, că în cadrul unui experiment, au fost capabili să intercepteze semnalele transmise de telecomandă autoturismului şi la scurt timp - folosind un program care este la îndemna oricui – să identifice codurile secrete care permiteau pornirea motorului

Universitatea din Birmingham a anunţat ulterior că va amâna publicarea cercetării ce dezvăluie codurile secrete ce permit dezactivarea sistemului de securitate al maşinilor de lux, după ce o instanţă a decis, la cererea Volkswagen, să amâne publicarea rezultatelor studiului pe motiv că o astfel de informaţie ar fi mană cerească pentru hoţii din întreaga lume.

„Universitatea Birmingham este dezamăgită de judecata ce nu susţine libertatea academică şi interesul public, dar respectă decizia instanţei. De aceea am hotărât să amânăm publicarea studiului până la clarificarea situaţiei legale”, preciza un purtător de cuvânt al instituţiei.

Cercetătorii spuneau la vremea respectivă că intenţionau să arate doar “lipsa de siguranţă pe care o oferă cipul Megamos folosit de diferite branduri auto”, afirmând că nu doreau să depună un efort necugetat care să ducă la milioane de furturi. „Cipul datează din anii '90 şi a devenit depăşit, însă continuă să fie folosit pe scară largă în industria auto”, spuneau oamenii de ştiinţă care, după ce au aflat decizia instanţei, au precizat că astfel publicului îi este încălcat dreptul de cunoaşte informaţii cruciale despre securitatea propriilor vehicule.

Cercetătorii au reuşit însă să dezvăluie rezultatele muncii lor, cu ocazia simpozionului Usenix Security, care a avut loc weekendul trecut la Washington.