Tragicul accident rutier petrecut ieri în Ungaria, la aproximativ 1 km de granița cu România demonstrează faptul că, în prezent, nu sunt luate toate măsurile necesare pentru desfășurarea în siguranță a traficului rutier în apropierea punctelor de trecere a frontierelor.
Cunoscută ca o zonă în care se întâmplă nenumărate accidente, porţiunea de autostradă din şi dinspre Nădlag şi-a mai confirmat, încă o dată periculozitatea.
Din primele estimări, acest accident s-a produs pe un segment nou de autostradă, dotat cu sisteme inteligente de transport – ITS, care se pare că nu a afişat condiţiile de trafic. Specialiştii consideră că aceste indicatoare sunt necesare, dar nu şi suficiente, trebuind să fie folosite în mod efectiv să afişeze informaţii utile conducătorilor auto în condiţiile de trafic specifice. De multe ori pe panourile existente, unele şi funcţionale, sunt afişate informaţii generale de genul: „Purtați centura de siguranță”, „Limitele de viteză sunt…” şi nu specifice: „Atenţie, ceaţă”, „Reduceți viteza la…km/h”, „Pericol ambuteiaj”, „Apropiere frontieră” etc. Pentru astfel de mesaje cineva ar trebui să şi muncească!
Sistemele de InfoTrafic nu funcționează
Noile autostrăzi şi zonele de frontieră au sistemele de InfoTrafic, sisteme digitale de avertizare, dar acestea, de cele mai multe ori, nu afişează informații corespunzatoare, utile situaţiilor de trafic şi meteo întâlnite. „Existența în zonele de frontieră a unor semnalizări rutiere corespunzătoare și existența unor mesaje vizuale de informare atât cu caracter permanent cât și cu caracter temporar, de exemplu pentru situaţii de ceață, de ambuteiaj, etc, pot crea un climat civilizat în trafic, pe de altă parte pot sensibiliza participanții la trafic pentru manifestarea unui comportament preventiv în apropierea zonelor de frontieră, evitându- se astfel tragediile rutiere de genul celei petrecute ieri pe autostrada M43”, ne-a declarat Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România.