Problema care dă de furcă aleșilor a fost abordată în ședința Biroului Permanent al Camerei Deputaților din 25 septembrie. „Am stat într-o zi 20 de minute la un lift. (…) Am mai stat odată cred că 25 de minute cu un ambasador ca să aştept un lift şi să îmi dau seama că era plin de persoane care, mă rog, nu ştiu ce căutau pe acolo. În toate Parlamentele din lume, vreau să fac mențiunea respectivă, sunt lifturi în care scrie «Members only»”, s-a plans deputatul PNL, Ben Oni Ardelean. Un alt deputat, Dragos Zisopol, a pus problema diferit: nu este igienic ca mâncarea să circule în aceeași cabină de lift cu parlamentarii și celelalte persoane care se perindă prin Casa Poporului.

Transport ca la spital

Deputatul UDMR, Marton Arpad, a propus o variantă spitalicească: „Să stabiliți câteva lifturi pentru transportul de materiale, şi în acele lifturi se pot transporta materiale, indiferent dacă sunt pentru transportul mâncărurilor sau pentru transportul unor cabluri. Indiferent. Transportul materialelor în orice instituție până la spitale se face separat! Da? E chiar o Directivă pentru alimentația publică. Şi imediat supraîncărcarea se va rezolva”, a zis el, potrivit stenogramei ședinței. În urmă cu câteva luni, un deputat PSD se plângea și el. „Credeți-mă că chiar și eu am stat astăzi o jumătate de oră la un lift de serviciu din octogon, care – nu am nimic cu oamenii aceiaera plin efectiv, sus-jos, nici nu mai oprea”, le povestea Gabriel Vlase colegilor săi deputați.

„Avem parlamentari, împreună cu funcționari, care se strecoară pe lângă o tavă mare unde sunt ciorbele mirosind în lift.” VALERIU STERIU, deputatul PMP

Proiect-pilot

Întrebată de EVZ dacă au fost luate măsuri pentru a rezolva problema, secretarul general adjunct al Camerei Deputaților, Silvia Mihalcea, a spus că există un proiect-pilot pus deja în aplicare: dimineața circulă funcționarii, de jos în sus, în intervalul 07.00 – 09.00, iar parlamentarii au prioritate la lifturi în intervalele 12.00 – 15.00 și 16.00 – 18.00. Dar problemele au rămas, se fac „analize de trafic” și „situații ale amplasării lifturilor”. „Se fac şi transporturile de alimente, ceea ce face de multe ori să fim în situații absolut hazlii: avem parlamentari, împreună cu funcționari, care se strecoară pe lângă o tavă mare unde sunt ciorbele mirosind în lift”, a explicat deputatul PMP Valeriu Steriu pentru Digi24.

Banii de la Mercedes

La o săptămâna după apariția proiectului-pilot, Steriu a propus realocarea a 800.000 de lei, sumă care trebuia folosită la repararea a 13 autoturisme Mercedes, și investirea banilor în refacerea lifturilor dezafectate. „Înțeleg că mai sunt un număr dublu de lifturi; ar putea fi puse în circulație astfel încât şi cei care sunt la etajul şapte în această clădire să ajungă la timp, altfel decât pe scări”, a susținut el, iar colega sa, Silvia Mihalcea, l-a anunțat atunci că este vorba și despre „achiziționarea liftului în sine, pentru că avem acele puțuri care sunt goale”.

În Parlament sunt peste 30 de lifturi, utilizate de peste 450 de parlamentari şi de o mie şi ceva de funcționari.

 

Te-ar putea interesa și: