Nemţii de la Lidl, intraţi anul trecut în România prin cumpărarea a 107 magazine Plus, vor dechide, luni, 11 unităţi construite de la zero. Dintre acestea două sunt în Bucureşti, ir celelalte în Drăgăşani, Focşani, Giurgiu, Piteşti, Şelimbăr, Timişoara, Turda şi Zalău.
aAstfel, reţeaua discounterului german va ajunge la 118 unităţi. Şi magazinele Plus cumpărate anul trecut au fost renovate şi rebranduite sub marca Lidl.
Potrivit reprezentanţilor Lidl, în magazine vor fi prezente aproximativ 1.200 de produse, 80% dintre ele fiind mărci proprii, fabricate, însă, şi de către companiile româneşti precum Albalact, Vel Pitar şi Cris Tim. Oficialii Lidl au precizat că două treimi din mărfurile pe care le vor avea pe rafturi vor fi produse în România.
Potrivit reprezentanţilor lanţului de magazine, alte 17 unităţi se află în construcţie, urmând a fi finalizate în perioada următoare. Dintre acestea, două se află în Bucureşti. Autorizaţii de construire pentru noi magazine au obţinut şi în Constanţa şi Suceava, însă, deocamdată, nu au pornit lucrările în aceste oraşe.
Potrivit lui Sergiu Fala, director de expansiune, Lidl se orientează către oraşe cu o populaţie de peste 30.000 de locuitori, însă, odată cu creşterea puterii de cumpărare, ar putea lua în considerare deschiderea unor unităţi şi în localităţile mai mici.
O altă investiţie a germanilor în România o reprezintă şi un centru logistic de la Iernut, judeţul Mureş, care are o suprafaţă de 40.000 mp. Oficialii lanţului de magazine au refuzat, însă, să vorbească despre valoarea investiţiilor în România. Însă, au făcut referiri la numărul de angajaţi pe care îi vor avea, precizând că, în fiecare din cele 118 magazine pe care le au, lucrează circa 30-50 persoane, iar în cele trei centre logistice, Ploieşti, Chiajna şi, în viitor, Iernut, vor lucra câte 200-250 în fiecare centru.
"Deocamdată, ne focusăm pe extinderea reţelei, numai în ultima perioadă am angajat circa 800 persoane", a declarat Gabor Teleki, membru al Consiliului de Conducere.
Anul trecut, Lidl România a avut o cifră de afaceri de 1,45 miliarde de lei, în creştere cu 11% faţă de 2009. Totuşi, anul trecut, reţeaua de 107 magazine preluate de la grupul Tengelmann a avut pierderi de circa 247,7 milioane de lei.