Licitațiile pentru loturile Drumului Expres Arad-Oradea, suspendate. Motivul invocat de CNAIR

Sursa foto: Facebook

Licitațiile pentru cele trei loturi ale Drumului Expres Arad-Oradea au fost suspendate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Proiectul are o valoare de 11,7 miliarde de lei.

Licitațiile pentru loturile Drumului Expres Arad-Oradea, suspendate

Licitațiile pentru loturile Drumului Expres Arad-Oradea au fost suspendate de CNAIR, deși termenul de execuție era de 24 de luni. Pentru al doilea lot data limită pentru depunerea licitațiilor era 9 mai, însă CNAIR a suspendat licitația în aceeași zi pentru a răspunde solicitărilor de clarificare.

În situația primului lot  Oradea – Salonta (37 km) licitația a fost suspendată după ce Strabag a câștigat contestația la CNSC, iar pentru lotul trei, licitația este suspendată de o lună, motivul invocat fiind același ca în prima situație.

La lotul 1, care are o lungime de 33,7 km, se adaugă drumul de legătură de 5,3 km între DN 79 și Salonta. La lotul 2, de 39,7 km, se adaugă drumul de legătură de 10 km până la granița cu Ungaria. La lotul 3, cu o lungime de 47,07 km, se adaugă drumul de legătură de 2,9 km cu zona industrială Arad Vest.

sursa: arhivă EVZ

Proiectul include trei noduri importante

Proiectul include trei noduri importante pentru județul Bihor: nodul rutier din Oradea, drumul de legătură de 5 km cu orașul Salonta (județul Bihor) și drumul de legătură de 9,85 km cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba).

Lungimea totală a drumului va fi de 138 km, incluzând 86 de poduri și pasaje. Lucrările sunt împărțite în trei loturi: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad.

Cel mai lung lot de drum expres lansat în execuție

Lotul 3 al drumului expres Arad-Oradea se desfășoară exclusiv în județul Arad, având o lungime de 47 de kilometri și reprezentând cel mai lung tronson de drum expres aflat în proces de construcție în România. Costul estimat al acestui lot se situează între 3,5 și 4 miliarde de lei.

Conform caietului de sarcini, traseul viitoarei șosele este delimitat de localitatea Zerind, trece pe lângă municipiul Arad la nord-vest și se intersectează cu DN 7 la conexiunea cu A 11. Pe parcursul său vor fi construite 29 de poduri și pasaje, cel mai extins fiind pasajul de 591 de metri peste Magistrala 200 București-Curtici.