Licitaţia Metrorex cu trenuri de 310 milioane de euro, BLOCATĂ

Licitaţia Metrorex pentru cele 51 de trenuri noi, care a fost câştigată de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) pentru 310 milioane de euro, a fost blocată după ce Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a decis suspendarea soluţionării contestaţiilor depuse de către companiile Alstom şi Astra Vagoane.

Decizia a survenit după ce procurorii DNA au deschis un dosar penal ce are legătură cu procedura în care s-a făcut licitaţia, informează HotNews.ro. Pe scurt, până la soluţionarea dosarului penal, licitaţia pentru noile trenuri de metrou rămâne blocată. Într-o decizie datată pe 24 aprilie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a decis să suspende "soluţionarea contestaţiilor depuse de către S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A., (...) şi, respectiv, de către S.C. ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI S.A., (...), în contradictoriu cu S.C. METROREX S.A., (...) până când hotărârea pronunţată în cauza în care se fac cercetări, în dosarul penal nr. 88/P/2015, va rămâne definitivă".

Şi ca lucrurile să fie şi mai complicate, orice întârziere pune în pericol finanţarea de la UE pe proiectul prin care Metrorex finanţează trenurile de metrou de la spaniolii de la CAF. Termenul de livrare convenit era la limita celui stabilit de UE pentru finanţarea magistralei 5 de Metrou, tronsonul Drumul Taberei - Eroilor. Dacă nu se încadrează în termenul martie 2017, România riscă să piardă sute de milioane de euro.

Cu toate că procurorii antocorupţie nu au precizat de la cine au primit plângerea, trebuie spus că Metrorex a anunţat că vrea să cumpere garnituri produse în Spania, cu şase milioane de euro per bucată, în timp ce compania de la Arad cerea cu aproape un milion de euro mai puţin. În plus trenurile s-ar strica foarte des, după cum declară angajaţii Metrorex, iar faptul că regia s-a văzut în postura de a ajusta lăţimea peroanelor, pentru că nu intrau trenurile a ajuns deja proverbial.