Candidatul PNL Vergil Chițac conduce în preferințele electoratului în cursa pentru Primăria Constanța, conform unui sondaj de opinie dat publicității de liberali.
O cercetare sociologică realizată în municipiul Constanța, în perioada 2 – 9 septembrie, arată că intenția de vot pentru candidatul PNL la primăria Constanța este în creștere. Astfel, potrivit datelor furnizate de INSCOP Research, la comanda PNL, 39,3% dintre constănțeni care au confirmat că vor merge la vot, sunt interesați să-l voteze pe Vergil Chițac la Primăria orașului.
Pe locul al doilea se clasează candidatul PSD, actualul primar, Decebal Făgădău, cu 31,7%, iar pe locul 3 reprezentantul USR, Stelian Ion, cu 15,8%.
Sondajul a fost realizat pe un eșantion format din 1.100 de locuitori ai municipiului Constanța. Astfel, raportat la mărimea eșantionuluim Vergil Chițac se clasează pe primul loc, cu 30% dintre opțiuni, urmat de Decebal Făgădău cu 26% și Stelian Ion cu 14,2%.
De asemenea, dintre cei 17,9% de participanți care au afirmat că nu s-au hotărât dacă vor merge la vot, cei mai mulți sunt dispuși să-l susțină pe candidatul liberal Vergil Chițac.
Cercetarea arată că cei mai mulți dintre constănțeni, două treimi dintre cei intervievați, sunt nemulțumiți de felul în care a fost administrat orașul în administrația PSD, condusă de Decebal Făgădău și apreciază că lucrurile se îndreaptă către o direcție greșită.
Pe de altă parte, conform cercetării sociologice comandate de PNL, în cazul unei prezențe scăzute la vot, cei mai mulți dintre constănțenii dispuși să voteze s-ar îndrepta către partidele de dreapta și mai puțin către PSD, fapt ce indică o mobilizare mult mai bună a electoratului de centru-dreapta, conform digi24.ro.
Cercetarea sociologică a fost realizată de INSCOP Research la comanda PNL, pe un eșantion de 1.100 de respondenți cu vârsta de 18 și peste 18 ani, prin metoda interviurilor față în față, în baza unui chestionar.
INSCOP Research este o companie de cercetare sociologică care din 2018 are un parteneriat cu compania americană The Polling Company.