Majoritatea oamenilor asociază automat LG, a patra cea mai mare companie din Coreea de Sud, cu electronicele de consum. Totuși, originile corporației multinaționale sunt cu totul altele - primul succes în afaceri a fost o cremă de față.
Succesul LG a început cu producerea unei creme de față, dar a dus la crearea unei companii globale lider în tehnologie înaltă.
Povestea LG începe cu Koo In-Hwoi, fondatorul companiei, care și-a început cariera de om de afaceri după ce și-a terminat studiile secundare la Central Normal Higher School din Seul în 1924. Nu prea a avut însă succes. Ca urmare, s-a întors în satul său natal în 1926 și a preluat conducerea uniunii de cooperative locale. Între timp se ocupa și de comerțul cu mărfuri diverse. În 1931, a deschis un magazin împreună cu fratele său mai mic, Koo Chul-hwoi. Dar nici de data aceasta lucrurile nu au mers conform planului, iar magazinul a suferit pierderi uriașe. Însă, în loc să se lase descurajat, Koo a încercat din nou.
Prima sa afacere norocoasă, Lak-Hui (pronunțat „Lucky”) Chemical Industrial Corporation, a debutat în 1951. În acel an a început să vândă o nouă cremă de față, numită Lucky. Produsul s-a vândut rapid, în ciuda prețului relativ ridicat, datorită ingredientelor de înaltă calitate.
Totuși, deși vânzările erau în creștere, a apărut o problemă majoră cu capacul cremei, ceea ce a dus la numeroase returnări ale produsului. Soluția lui Koo a fost să folosească plastic pentru capac, deși acest material nu era comun în Coreea.
Ulterior, în 1952 Koo a deschis o fabrică de plastic în Busan și a început să producă perii de păr din plastic. Și acestea au devenit un mare succes. În decurs de două luni, a trebuit să adauge noi mașini de producție pentru a face față cererii explozive. A început să producă și alte produse foarte cerute pe piață, cum ar fi periuțe de dinți și lighene.
Apariția GoldStar
Dar ambițiile lui Koo nu s-au oprit aici. În 1958, a fondat GoldStar, care ulterior a devenit LG Electronics. Goldstar a început imediat să dezvolte un radio. Un an mai târziu, primul radio produs în Coreea a ieșit de pe linia de producție.
Apoi compania a început să producă telefoane, ventilatoare, aparate de aer condiționat și frigidere. Începerea transmisiunilor naționale de televiziune a creat o nouă piață de electronice în plină expansiune. Relația strânsă de colaborare cu Hitachi a ajutat GoldStar să producă primele televizoare din Coreea de Sud.
GoldStar a fost una dintre primele companii grupului LG, alături de compania soră, Lucky Chemical Industrial Corp. Aceasta a produs pentru prima dată în Coreea pasta de dinți Lucky Sodo, săpun și detergent sintetic. Brandul Lucky era faimos pentru produsele de igienă, cum ar fi săpunurile și detergenții HiTi, dar era asociat în principal cu pasta de dinți.
Ulterior, cele două companii au fuzionat și au dat naștere brandului LG. Compania a fost redenumită oficial LG în 1995, o asociere cu sloganul „Life’s Good” folosit în campaniile publicitare.
Premiere LG la nivel mondial
Afacerile au prosperat rapid. GoldStar a fost listată la bursă în 1970. Până în 1976 și-a crescut capacitatea de producție la un milion de televizoare anual.
În 1982, compania a deschis prima sa fabrică în străinătate, în Huntsville, Alabama.
În 1994, GoldStar a adoptat oficial brandul LG Electronics și un nou logo corporativ. În 1995, compania a achiziționat producătorul american de televizoare Zenith. Tot în acel an, LG Electronics a realizat primele telefoane mobile digitale CDMA din lume și a furnizat telefoanele LGC-330W companiilor din SUA.
LG a creat în 1998 și primul televizor cu plasmă de 60 de inci din lume. Ulterior a înființat o societate mixtă cu Philips în 1999 – LG.Philips LCD. Aceasta poartă acum numele LG Display. În același an, LG Semiconductor a fuzionat cu Hynix.
Începând cu 2009, filiala sa de producție de ecrane, LG Display, a devenit cel mai mare producător de panouri LCD din lume. În 2013, compania era al doilea cel mai mare producător de televizoare LCD la nivel mondial
Deși a ajuns o companie multinațională, conducerea LG a rămas în familie. Koo Bon-joon, care a preluat ștafeta de la fondatorul companiei, a fost înlocuit în 2018 de nepotul său, Koo Kwang-mo.
În prezent, LG Corporation are o capitalizare de 9,2 miliarde de dolari, potrivit companiesmarketcap.