Chiar dacă au schimbat vieţile multora, Ionela Danciu, Răzvan Supuran sau Ion Marinescu rămân anonimi. Pentru oameni ca ei, TVR a lansat campania "Aşa-i românul".
Vă mai amintiţi de Ionela Danciu, o mamă de tripleţi care, în urmă cu aproape şase ani, cu preţul sănătăţii sale a reuşit să schimbe legea de acordare a indemnizaţiei de creştere a multipleţilor? Dar de Răzvan Supuran, un "hârtier"? Tânărul a terminat filosofia şi a făcut prima hârtie manuală acasă având doar o ladiţă şi o sită. Mai mult, a inventat o reţetă miraculoasă a pastei şi învaţă copiii să facă hârtie. Din 25 iunie, Televiziunea Română demarează campania "Aşa-i românul". Difuzat pe TVR 2, TVRi şi TVR HD, demersul va prezenta, de luni până sâmbătă, de la ora 23.20 eroii neştiuţi ai României. În fiecare duminică, de la 13.35, Cătălin Ştefănescu va prezenta o ediţie specială în care va face o scurtă trecere în revistă a eroilor săptămânii. Campanie pentru cei care nu s-au resemnat "Aşa-i românul le ofera tuturor celor care nu s-au resemnat şi mai cred în ceva, câteva zeci de motive de a merge mai departe. Câteva zeci de exemple care ne dovedesc, fiecăruia dintre noi, că nu suntem singuri. Fără să-i cunoaştem, fără să se bucure zilnic de lumina reflectoarelor, în România exista mulţi oameni de mare valoare care îşi dedică vieţile credinţei că pot face lumea mai bună şi mai frumoasă", a spus Cătălin Ştefănescu. Mare parte dintre "eroii" aleşi de Aura Dobre, producătoarea emisiunii, sunt necunoscuţi publicului larg, dar au influenţat în bine destinele semenilor lor. Nu fac parte din zona "senzaţionalului", dar demonstrează că bunul simţ, înţelepciunea, ospitalitatea, profesionalismul şi prietenia nu sunt valori pierdute definitiv. Fizicianul orb şi doctoranzii din Franţa Printre ei, un exemplu ar fi Ion Mihăilescu, un fizician a cărui viaţă a fost schimbată radical la 41 de ani. În urma unui accident banal, bărbatul şi-a pierdut vederea, dar asta nu l-a împiedicat să-şi continue activitatea de cercetare. Doctoranzi din Franţa fac specializarea la Măgurele cu el şi colaborează cu oameni de ştiinţă din întrega lume. Într-un interviu pentru Evenimentul zilei producătoarea emisiunii a explicat de ce crede că telespectatorii ar fi interesaţi de acest demers. "Când am gândit această campanie, tocmai acest lucru l-am avut în vedere: telespectatorul român este bombardat din toate părţile de scandaluri sau informaţii legate de tot felul de personaje mondene, mai mult sau mai puţin... valoroase. Omul obişnuit care se uită la televizor poate visa să aibă o maşină de lux, o poşetă de firmă sau o vacanţă pe o insulă exotică. Dar numai atât: poate visa. Realitatea cotidiană îi spune altceva. Ori, noi venim în această campanie cu oameni obişnuiţi, la fel ca orice telespectator." Producătoarea spune că oamenii care în haosul lumii de azi îşi găsesc timp să trăiască frumos, să creeze lucruri frumoase , să construiască punţi de suflet cu cei din jur şi să schimbe în bine lumea. Acesta ar fi modelul real pe care îl caută românul obişnuit, "cu credit la bancă şi copii la şcoală". "Noi am găsit, pentru început, doar 42 de persoane... Acesta este un prim pas. Pe celălalt aşteptăm să-l facă telespectatorii noştri. Să ne propună personaje deosebite, români frumoşi cu sufletul şi cu fapta, care le-au influenţat viaţa sau cariera." Aura Dobre dezvăluie şi că n-a fost uşor să-i convingă să apară la televizor. "Oamenii aceştia sunt anonimi pentru noi, cei obişnuiţi să citim ziarul la metrou sau să ascultăm informaţia scurtă în maşina spre serviciu. Ei sunt "personaje principale în grupul lor profesional sau în comunitatea din care fac parte. Nu se ştie despre ei pentru că românul de valoare... are un defect: este modest. Nu vorbeşte despre el, ci lasă faptele să-i trasmită mesajele către cei din jur. E drept că, de multe ori, mesajele întârzie să fie înţelese...dar el îşi vede liniştit de treabă şi de viaţă. Unii ne-au primit cu timiditate, cu scepticism... şi, când au simţit că suntem bine intentionaţi, ne-au permis să le aflăm... secretele". 42 de eroi necunoscuţi sunt subiectul campaniei. În funcţie de reacţiile telespectatorilor, demersul poate continua Omul obişnuit care se uită la televizor, poate visa să aibă o maşină de lux sau o poşetă de firmă sau o vacanţă pe o insulă exotică. Dar numai atât: poate visa. "Acesta este modelul real pe care îl caută românul obişnuit, cu credit la bancă şi copii la şcoală." AURA DOBRE, producător O piaţă plină de non-valori "Campania Aşa-i Românul! este o demonstraţie că se poate şi altfel. Că pe o piaţă saturată de cele mai multe ori de nonvalori, noi venim cu alternativa: românul obişnuit, aşezat, care îşi vede liniştit de treaba lui acolo unde este pentru că aşa i se pare normal şi firesc şi aşa îşi poate demonstra dragostea pentru ţara şi neamul lui. Fiecare dintre noi a întâlnit măcar un om care i-a influenţat în bine viaţa sau profesia. Un model real a cărui amintire ne hrăneşte în clipele de îndoială. Acolo vrem să ajungem: la memoria afectivă a telespectatorilor care, văzând demersul nostru, ne vor ajuta să spunem... cu argumente vizibile... că românul este şi aşa: frumos, inteligent, ospitalier, talentat, optimist, prieten de nădejde", este părerea producătoarei Aura Dobre.