La schi, in Austria

Coprezentatoarea emisiunii „De 3 X Femeie”, Ana-Maria Gheorghe, a petrecut cateva zile intr-o statiune montana din Austria, alaturi de un grup de prieteni.

Am fost la inceputul lunii ianuarie in Austria, in statiunea Saint Gilgen. Este o localitate montana micuta, dar foarte draguta. Sincera sa fiu, atmosfera de acolo m-a facut sa ma simt ca in povestile Fratilor Grimm.

In excursie cu gasca

Am plecat din Bucuresti cu un grup de prieteni foarte dragi mie, am ales varianta calatoriei cu masina, iar drumul a fost foarte placut, dar nu lipsit de peripetii. Sunt convinsa ca stiti cum este sa pleci cu mai multe masini, in „caravana”... unul merge mai repede, altul mai incet, unul uita drumul si o ia prin alta parte. Iar la cum sunt autostrazile austriecilor...

In Saint Gilgen am stat trei zile. Intr-una din zile am fost la schi, nu a fost o idee prea buna, avand in vedere ca nu stiu sa schiez, dar fiind dornica de adrenalina nu am tinut cont de sfaturile prietenilor mei si, mergand pe ideea ca nimic nu este imposibil, m-am aventurat.

Sa nu va imaginati insa ca am invatat prea multe, deocamdata doar reusesc sa ma tin pe picioare si sa fac cateva „Cristiane”, in rest nu m-am ales decat cu niste vanatai de toata frumusetea!

Obiective turistice si cumparaturi

In ultima zi am vizitat Salzburgul si, daca tot am ajuns acolo, ar fi fost pacat sa nu vizitam si casa compozitorului Wolfgang Amadeus Mozart. In rest, am avut grija sa nu ramana niciun magazin nevizitat. Din acest motiv, la intoarcerea in tara ne-am dat seama ca am mai fi avut nevoie de o remorca pentru a putea transporta toate bagajele. Am venit din vacanta cu multe cumparaturi, dar si cu multe amintiri haioase.

Oamenii de-acolo sunt foarte draguti si primitori; mie mi-a placut foarte tare si chiar ma gandesc la urmatoarea vacanta, care sper ca va fi tot la Saint Gilgen. Nu numai pentru ca oamenii sunt foarte draguti si primitori, dar si pentru ca statiunea este foarte linistita. Din punctul meu de vedere este destinatia necesara pentru cei care vor sa plece intr-o vacanta in care sa se relaxeze.

Am fost in ultima zi la cumparaturi, pe Maria Hilfer Strabe, unde era plin de romani, ca doar era perioada reducerilor! M-am simtit extrem de ciudat, dar bine pentru ca oamenii m-au recunoscut pe strada si mi-au cerut autografe. In afara faptului ca ma felicitau pentru emisiune, ma intrebau cum este Mihaela (Tatu -  n.r.) in realitate.

Farmec austriac si multi romani

Pentru cazare am ales o pensiune foarte draguta. Austriecii sunt niste gazde primitoare si ne-am simtit foarte bine la ei. Si mancarea a fost pe masura, portiile mari, iar preturile - destul de mici. Viena imi place foarte mult si incerc sa ma duc cat de des posibil, atunci cand timpul imi permite.

Il apreciez in primul rand pentru cumparaturi, dar si pentru oamenii si atmosfera de acolo. Nu sunt adepta cluburilor, nu am fost in niciunul - m-am dus acolo sa ma odihnesc. Cand spun atmosfera de acolo ma refer la oamenii de pe strada, „aerul”, plimbarile cu caleasca, totul este feeric! Viena are pentru mine un aer romantic!

Pensiunea Falkensteiner

> Impreuna cu prietenii cu care am fost in Saint Gilgen, am ales sa ne cazam la o pensiune foarte draguta, care se numeste Falkensteiner.

> Pensiunea are, dupa parerea mea, preturi accesibile  -  camera single, cu demipensiune, era la un pret de 60 de euro pe noapte.

> Camerele erau foarte mari si amenajate cu mobilier in stil rustic, ceea ce mi-a placut mult, fiindca mi s-a parut extrem de dragut si de bun-gust.

> Pensiunea la care am stat avea camere foarte curate.

Puteti lua pranzul cu doar 10 euro

> Am mancat la un restaurant unde mancarea a fost foarte gustoasa.

> Portiile erau foarte mari, abia reuseam sa terminam tot ce aveam in farfurii. Pot sa spun ca austriecii gatesc foarte bine si ieftin pentru turisti.

> Preturile mi s-au parut extrem de accesibile. De exemplu, masa de pranz, cu felul intai si felul doi, la care se mai adauga un desert si ceva de baut, m-a costat aproximativ zece euro. De fapt, cred ca acesta este pretul maxim pe care l-am platit pentru o masa de o persoana.

Mergeti la cumparaturi

> Noi am fost la shopping pe celebra Maria Hilfer Strabe, unde magazinele ne-au asteptat cu usile deschise, mai ales ca am prins si perioada reducerilor.

> Profitati de bucataria austriaca pentru a degusta din specialitatile traditionale.

> Daca nu stiti sa schiati, mai bine ascultati-va prietenii si nu va aventurati asa cum am facut eu, altfel va veti alege cu niste vanatai de toata frumusetea.

> Daca ajungeti in Salzburg este pacat sa nu vizitati si casa marelui Mozart.