Fiat prezintă astăzi în Sardinia noul său minivan, Qubo, un model care mizează agresiv pe utilitate, dar care oferă şi o reconfortantă doză de stil
Georges-Louis Leclerc spunea, în urmă cu mai bine de două secole, că stilul este omul însuş i. Pentru italieni, stilul este aproape totul. Practic, orice demers, cât de neînsemnat, reprezintă un bun prilej pentru etalarea unui simţ estetic aparte. Micul monovolum Fiat Qubo şi evenimentul de lansare pus la punct astăzi de producătorul din Torino sunt tot atâtea argumente în sprijinul afirmaţiei anterioare.
Un aspect şic şi amuzant
În linii mari, Qubo este un minivan ieftin, cu un pronunţat caracter utilitar. Asta nu i-a descurajat totuşi pe creatorii săi, care i-au conferit un aspect şic, amuzant, pe cât de şic şi de amuzant poate fi un mic şi nepretenţ ios cărăuş.
Porţia de frumos oferită de Fiat a fost întregită inspirat prin organizarea evenimentului de lansare internaţională în pitorescul peisaj mediteranean din Sardinia.
Qubo este rezultatul colaborării dintre Fiat şi grupul francez PSA. Ca urmare, modelul italian va avea doi „fraţi“ vitregi, Citroen Nemo şi Peugeot Bipper. Mai scurt decât multe dintre modelele din clasa mică, dar evident mai înalt, Qubo asigură un spaţiu util generos şi o modularitate a interiorului care, potrivit constructorului, au darul de a marca ideea de „spaţiu liber“. Cu o lungime de 3,95 metri, o lăţime de 1,71 metri, o înălţime de 1,73 metri, cinci locuri, o capacitate a portbagajului între 650 şi 2.500 de litri (în funcţie de poziţia banchetei) şi un diametru de bracaj mai mic de 10 metri, Qubo îşi poate dovedi abilităţile atât într-un trafic urban aglomerat, cât şi în cazul deplasă rilor mai lungi.
Gama de motorizări pare „să ajute“ în acest sens - vorbeam de durata călătoriilor extra-urbane -, întrucât sub capota lui Qubo se poate regăsi fie un motor alimentat cu benzină de 1.4 litri şi 73 de cai-putere, fie un propulsor turbodiesel de 1.3 litri şi 75 de cai-putere, ambele cuplate la o transmisie manuală cu cinci viteze sau la una automată cu şase rapoarte.
Consum mic: 7 l/km pentru benzină, în regim mixt
Lipsa unor performanţe dinamice spectaculoase (viteza maximă în cazul ambelor motorizări se situează la nivelul de 155 km/h) este compensată totuşi de valoarea scăzută a consumului - 7 l/100 km pentru benzină şi numai 4,5 l/100 km pentru micul Multijet, ambele în regim mixt. Luând în considerare capacitatea rezervorului de combustibil (45 litri), se poate avea în vedere o autonomie teoretică de 1.000 de kilometri.
Qubo va fi comercializat în două niveluri de echipări. Cea de bază, botezată Active, oferă principalele dotări de siguranţă (ABS, EBD, airbaguri frontale şi servodirecţie), în timp ce versiunea superioară, Dynamic, are o listă mai lungă de echipamente, care variază însă în funcţie de piaţa de desfacere.
Qubo va fi comercializat în România cel mai probabil la începutul anului viitor. Preţurile vor fi anunţate în preajma momentului respectiv, însă, orientativ, trebuie ştiut că versiunea de bază a minivanului costă în Italia 13.000 de euro.