Knut, un brand de milioane

Ursuletul a devenit marca inregistrata, de pe urma careia Gradina Zoologica din Berlin a castigat pana in prezent aproape jumatate de milion de lire, informeaza The Observer.

Ursuletul s-a nascut dupa Craciun, dar a fost respins de mama sa si adoptat de un ingrijitor de la gradina zoologica din Germania.

De la prima sa aparitie in public, la sfarsitul lunii martie, ursuletul a fost vizitat de jumatate de milion de persoane, fiecare avand voie sa il vada sapte minute.

Toate acestea vizite au mai adus gradinii zoologice in jur de un milion de lire, pe langa banii castigati din vanzarea diverselor produse sub marca Knut, la magazinul de cadouri al institutiei.

Reprezentantii gradinii zoologice au primit propuneri de afaceri de la persoane din America, Taiwan, Japonia si China, iar un consultant de branduri a estimat ca licenta Knut ar putea aduce un profit de zece milioane de lire.

Pe langa dulciurile Knut, ursuletii de plus Knut si ofertele de turism care il includ si pe Knut, se vorbeste despre scrierea unei carti de catre un autor american de best-selleruri si de aparitia unui DVD cu un musical sau un film despre Knut.

"Knut a devenit un mediu de comunicare", a spus Gerald Uhlich, care face parte din Consiliul de Administratie al Gradinii Zoologice Berlin.

"Oferim pe gratis licente companiilor care protejeaza habitate aflate in pericol, iar cu banii castigati vor fi finantate proiecte pentru protejarea arealelor", a explicat acesta.

Ministerul Mediului din Germania l-a ales recent pe Knut drept mascota pentru o conferinta pe tema speciilor de animale aflate in pericol, care va avea loc la Bonn, anul viitor.