România va avea, până la sfârșitul acestui an, 90 de kilometri noi de autostradă, la care se pot adăuga circa 45 de kilometri de Variante de Ocolire.
Pe de altă parte, 250 de kilometri vor însemna drumuri reabilitate și îmbunătățite, a afirmat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ștefan Ioniță pentru Agerpres.
"La începutul anului am realizat o estimare și ne ținem cu ardoare de a această cifră, adică undeva la 90 de kilometri noi de autostradă funcționali, în jur de 40-45 de kilometri de Variante de Ocolire de la profil de drum național și undeva la 200 — 250 de kilometri de drumuri reabilitate și îmbunătățite.
La nivelul companiei, dacă vorbim despre ce s-a realizat până acum și pe exercițiul financiar trecut, avem cereri de rambursare undeva la 10 miliarde (lei, n.r.) și undeva la 7,8 miliarde sume certe care au fost aduse din fonduri europene de către companie, de-a lungul timpului”.
În acest an, ne propunem, prin bugetul pe care îl avem, pentru că este structurat într-o proporție covârșitoare din fonduri europene nerambursabile, să realizăm o absorbție de patru miliarde de lei. Este un obiectiv care nu s-a mai făcut de-a lungul timpului. Dacă ne uităm înapoi, vedem că s-au făcut circa opt miliarde în exercițiul trecut și noi vrem să facem patru miliarde numai într-un singur an. Am găsit acest angajament odată cu preluarea mandatului, mi-l asum și eu și vreau să mă țin de el să dovedim că se poate. De aceea, le-am comunicat antreprenorilor că resurse sunt și totul ține de ei și de noi să avem capacitatea administrativă să rezolvăm blocajele generate și de legislație”, a spus Ștefan Ioniță pentru Agerpres.