Kia Optima, berlina medie coreean? pe lâng? care Passatul pare b?trân

Kia atac? frontal ?i clasa medie. Noul model ofer? un design nem?esc – periclitat de câteva înflorituri orientale –, o puzderie de dot?ri ?i un comportament rutier acceptabil.

Când ?eful suprem al grupului Volkswagen, Ferdinand Piech, a recunoscut public, la începutul acestei s?pt?mâni, c? regret? plecarea unui subordonat, ?tirea a f?cut rapid înconjurul lumii. Dintr-un motiv cât se poate de simplu. Austriacul septuagenar, c?ruia i s-a acordat distinc?ia oficial? de cel mai important manager auto al secolului trecut, ?i-a f?cut un adev?rat renume ?i prin din u?urin?a cu care s-a descotorosit de-a lungul timpului de prea mul?i colaboratori, indiferent de pozi?ia pe care o ocupau ace?tia în ierarhia companiei. Bineîn?eles, f?r? regrete.

  • Noul Subaru Forester, un SUV care nu ?i-a propus s? câ?tige concursuri de frumuse?e

Cel dup? care „plânge” acum Piech este Peter Schreyer, directorul de design al m?rcii coreene Kia, fostul ?ef de design Audi.

Neam?ul Schreyer a reu?it, în mai pu?in de un deceniu, s? schimbe complet imaginea produc?torului asiatic. În bine, desigur. Ma?inile Kia au acum o identitate proprie ?i înc? una dintre cele mai reu?ite din întreaga industrie.

Noua genera?ie a modelului de clas? medie Optima, pe care am testat-o, în premier?, pe drumurile din România, este un exemplu gr?itor în acest sens. Linia general? a ma?inii este o adev?rat? izbând? estetic?. Pe lâng? Optima, Passatul – etalonul acestui segment – pare o berlin? aproape banal?. La nivel de detalii îns?, modelul coreean p?c?tuie?te printr-o serie de brizbrizuri str?lucitoare (la interior, dar ?i la exterior), de care ar fi putut lesne s? se dispenseze.

  • Dacia va produce, la Mioveni, Sandero cu volan pe dreapta pentru Marea Britanie

Deocamdat?, Kia ofer? o singur? motorizare – 1.7 turbodiesel –, împreun? cu dou? transmisii ?i trei niveluri de echipare. Ma?ina pe care am condus-o, în versiunea de top, a fost dotat? cu o cutie de viteze automat?.

F?r? a-?i fi propus s? impresioneze prin sportivitate, Optima a dovedit c? se pliaz? destul de onorabil pe un stil de condus relaxat. La starea de bine contribuie ?i puzderia de echipamente de siguran?? ?i confort disponibile pe echiparea Executive (una excesiv de scump? îns?). Un pont pentru poten?ialii doritori. Dintre toate butoanele prezente la bord, cel mai banal s-a dovedit ?i cel important. Este vorba de tasta amplasat? în stânga volanului, pe care se poate citi: ECO. De ce? Foarte simplu. Pentru c? atunci când este ap?sat?, consumul scade cu aproximativ 3 l/100 km!

  • Audi î?i schimb? strategia de design. Viitoarele modele nu vor mai sem?na între ele

AM APRECIAT

  • scaunele ventilate
  • claritatea instala?iei audio
  • ergonomia comenzilor
  • eficien?a programului ECO
  • designul exterior

N-AM APRECIAT

  • pozi?ia la volan
  • brizbrizurile str?lucitoare
  • scaunele fa??
  • motorul prea ”vocal”
  • unele materiale din cabin?

DATE ESEN?IALE: KIA OPTIMA Dimensiuni (Lxlxh): 4,84 x 1,83 x 1,45 m Portbagaj/rezervor: 505/70 l Motorizare: turbodiesel, 1.7 litri, 136 CP Transmisie: 6+1 A, trac?iune fa?? Consum oficial mixt: 6 l/100 km Consum în test: 5,4 l/100 km (minim), 11,2 l/100 km (maxim) Dot?ri versiune de baz? (Classic): 6 airbaguri, ABS, ESP, geamuri electrice, radio- CD (aux, USB), aer condi?ionat, volan ?i scaun ?ofer reglabile pe multiple direc?ii. Dot?ri versiuni superioare: sistem ActiveECO, climatronic, jante din aliaj (Confort), volan înc?lzit, pilot automat, naviga?ie, bluetooth, camer? pentru mers inapoi, sistem audio Infinity, scaune fa?? înc?lzite ?i ventilate, faruri tip Xenon, jante din aliaj de 18 inchi (Executive). Pre?uri de list? cu TVA (f?r? op?ionale): 19.784 – 31.229 de euro Alternative: Volkswagen Passat (2.0 TDI – 140 CP, 24.675 euro) Opel Insignia (2.0 CDTI – 130 CP, 26.995 euro) Honda Accord (2.2 i-DTEC – 150 CP, 27.268 euro)