Oferta Publică Inițială este un succes pentru companie, ȋn perioada de ofertă 28.05.2024- 10.06.2024, 2163 de investitori subscriind 3.632.272 de acțiuni ale emitentului JT Grup Oil S.A. ȋn conformitate cu prevederile prospectului de aprobat de către Autoritatea de Supraveghere Financiară prin Decizia nr. 480/23.05.2024.
Obiectivul IPO-ului a fost atragerea investitorilor de retail. Compania nu a vizat atragerea de investitori instituționali tocmai pentru că are o situație financiară foarte stabilă, cu perspective de creștere bune pe termen mediu.
Fondurile obținute din Oferta Publică Inițială (IPO) vor fi utilizate la extinderea capacităților de stocare și distribuție, precum și la dezvoltarea unor noi linii de business.
Finanțarea JT Terminal are fondurile asigurate integral din trei surse – AA POIM, linie de credit la UniCredit si capital propriu – dinainte de începutul procesului de listare. La data prezentei declarații, cifra de afaceri a J.T. GRUP OIL S.A. este în grafic, conform estimărilor noastre, ceea ce subliniază încă o dată faptul că proiecțiile companiei sunt corecte.
La 30 aprilie 2024 se înregistrează o creștere cu 28% a profitului față de aceeași perioadă a anului trecut, iar cifra de afaceri a înregistrat o creștere de 17,78% față de aceeași perioadă a anului trecut. Subliniem că evoluția cifrei de afaceri în ultimii doi ani (2022 si 2023) apare ca urmare a modificării contextului internațional, venind după un an 2022 hiperinflaționist.
Costul combustibililor a înregistrat o scădere ceea ce a impactat natural valoarea cifrei de afaceri fără a afecta volumul cantităților tranzacționate. Mai mult decât atât, împrumuturile contractate de companie au fost parțial restituite încă de la începutul anului 2024, conform planului de business și obligațiilor pe care J.T. GRUP OIL S.A. și le-a asumat.
Compania este auditată financiar încă anul 2013. Aceste analize independente au confirmat transparența și corectitudinea gestiunii financiare. De asemenea, J.T. GRUP OIL S.A. a fost supusă mai multor controale Agenția Națională Administrare Fiscală (ANAF) încheiate fără aplicare de sancțiuni, ceea ce confirmă respectarea legislației fiscale și a normelor în vigoare.
Construcția JT Terminal, singurul terminal privat de produse petroliere lichide de la Marea Neagră, este în grafic după cum urmează:
• Lucrările finanțate cu fonduri europene nerambursabileprin Programul Operațional Infrastructura Mare au vizat doar partea de fundație sau infrastructură a terminalului și au fost încheiate la înainte de termenul contractual și recepționate de autoritățile responsabile de acest lucru.
• Finalizarea integrală a JT Terminal este programată pentru finalul lunii decembrie 2024, iar execuția lucrărilor este în grafic.
• În acest moment, din numărul total de opt rezervoare decarburant sunt finalizate unul 100%, două 90% și unul în proporție de 15%. Construcția acestora a început doar în urmă cu 3 luni, în martie anul curent. Următoarele patru rezervoare vor fi finalizate la termen.
• Într-o etapă ulterioară, se va realiza montajul instalațiilor urmat de probele tehnologice și se va pune în funcțiune terminalul. Menționăm că toate materialele de construcții sunt achiziționate deja și achitate furnizorilor. De asemenea, instalațiile de proces sunt contractate și sunt în curs de livrare.
• Infrastructura necesara pentru conectare la calea ferată este deja dezvoltată. În acest moment, se așteaptă lucrările de conectare ce vor fi realizate de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (APMC).
JT Terminal, așa cum a fost conceput, va fi doar o poartă suplimentară de intrare pe piața din România a unor cantități de combustibili pentru care există cerere.
Acesta nu va concura cu terminalul public existent și nu va prelua din cota de piață a acestuia, ci va suplimenta cantitățile gestionate pe o piață care are nevoie de acest lucru.
Volumele ce vor tranzita JT Terminal începând cu anul 2025 vor fi în mare parte achiziționate și comercializate de companiile de trading care activează pe piața din România sau pe piețe internaționale, aceștia asigurând si fluxurile financiare.
Capacitățile de stocare și distribuție vor asigura rotația permanentă a stocurilor, fără acumularea unei cantități mari de carburanți, reducând riscul financiar. Reducerea semnificativă a costurilor, împreună cu extinderea capacităților de stocare și distribuție, va genera o creștere a profitabilității.
Conectat maritim și fluvial prin canalul Dunăre - Marea Neagra și la infrastructura rutieră și de cale ferată portuară și națională, noul terminal multi-modal complet automatizat va permite încărcarea și descărcarea simultană a 20 de cisterne și a 16 vagoane, pe două linii ferate paralele.