Jeep lansează Avenger, primul său model electric, echipat acum și cu motoare hibride, însă exclusiv în versiunea mild-hybrid, oferind o capacitate de regenerare limitată și o reducere a consumului de numai 15%.
Jeep a adus pe piață a treia variantă de motorizare pentru modelul Avenger, adoptând tehnologia mild-hybrid și diversificând astfel gama de propulsii. Aceasta cuprindea inițial o variantă electrică și un motor tradițional pe benzină.
Jeep Avenger intră pe piața din Europa
Sistemele mild-hybrid sunt considerate printre cele mai simple și accesibile soluții hibride. Utilizează baterii de 48 de volți și oferă o funcționalitate exclusiv electrică doar în momentul pornirii de pe loc.
Jeep Avenger propune o motorizare mild-hybrid ce constă într-o combinație a unui motor de 1.2 litri, disponibil și separat pentru achiziție, cu un motor electric de doar 21 kW.
Acest propulsor este familiar printre modelele Stellantis, prezent pe vehicule Peugeot, Opel sau Citroen. Fiecare cu specificații adaptate pentru modelele respective.
Prețul de pornire pentru acest model
Consumul total al sistemului de propulsie se situează la 5,1 litri/100 km, conform informațiilor furnizate de producător.
Se evidențiază o reducere cu 15% față de consumul înregistrat de un motor echivalent alimentat cu benzină.
Costul inițial al acestei versiuni, echipată cu motor mild-hybrid, va oscila între cele două variante deja disponibile.
Cea cu propulsie termică va avea un preț de aproximativ 32.000 de euro, și cea electrică, începe de la 39.700 de euro, pe piața din România.
Jeep Avenger electric, titlul de „Mașina Anului”
Modelul electric Jeep Avenger a fost introdus pe piață în 2022 și a câștigat titlul de „Mașina Anului” în Europa. A fost apreciat îndeosebi pentru sistemul său inovator de propulsie.
Autovehiculul se bazează pe o arhitectură de 400 de volți, având o autonomie de aproximativ 400 de kilometri, considerată suficientă pentru deplasările în mediul urban și pentru distanțe medii.
Platforma comună Stellantis este partajată de modelul Avenger și de toate vehiculele de clasă B din cadrul grupului, beneficând de propulsie atât electrică, cât și mild-hybrid.
Dimensiunile acestui model sunt caracteristice clasei, fiind similare cu cele ale modelului Dacia Sandero, măsurând 4,08 metri.