Productorul auto britanic Jaguar şi-a făcut cunoscută ambiţia de a concura din nou cu producătorii germani Audi, BMW şi Mercedes-Benz pe segmentul berlinelor medii.
Fostul Jaguar X-Type, lansat în 2000 - pe platforma lui Ford Mondeo -, retras din producţie în 2009, fără urmaş, trebuie că a avut şi el de-a face cu tranzacţia prin care producătorul britanic a trecut, relativ recent, din ograda concernului american Ford, în menajeria grupului indian Tata Motors.
Cu defunctul X-Type, Jaguar a testat - fără prea mare succes - unul dintre cele mai lucrative segmente din industrie - cel al berlinelor premium de dimensiuni medii, pe care şi-l dispută, cu ferocitate, Audi A4, BMW Seria 3 şi Mercedes-Benz Clasa C.
La mai bine de un deceniu după încercarea, mai degrabă nereuşită, de a înlătura dictatura teutonă, Jaguar îşi face cunoscută ambiţia de se lansa din nou într-o competiţie directă cu A4, Seria 3 şi Clasa C.
Noul director al brandului Jaguar (în cadrul Tata Motors), Adrian Hallmark, citat de "Automotive News", a declarat că marca de care este responsabil are nevoie de măcar un model cu preţ mai accesibil (decât al celor trei - XF, XJ, XK - disponibile momentan).
Oficialul Jaguar a punctat că îşi imaginează un sedan mai compact decât XF, care să facă volume frumoase (la vânzări) împotriva unor modele precum A4 sau Seria 3.
Din păcate pentru fanii mărcii, proiectul Jaguar se află doar într-o fază incipientă. După cum explică însuşi Adrian Hallmark, vor mai trece măcar patru ani şi jumătate până la posibila apariţie a viitoarei berline britanice (vorba vine) de dimensiuni medii.