Pici la ITP pe loc, și iei și amendă! Șoferii din România, obicei periculos

Pici la ITP pe loc, și iei și amendă! Șoferii din România, obicei periculosITP. Sursa foto: Arhiva EVZ

Tot mai mulți șoferi din România aleg să renunțe la această piesă a mașinii pe care o conduc. Deseori, unii dintre aceștia apelează inclusiv la service-uri auto clandestine pentru a o elimina. Totuși, e bine să știe că riscă să își piardă certificatul de înmatriculare.

Numeroși șoferi din România aleg să elimine filtrul de particule de pe propriul autoturism. Neregula poate fi identificată în urma unei verificări făcute în  cadrul unei stații ITP. Conducătorii auto care recurg la această măsură neautorizată riscă să rămână fără certificatul de înmatriculare.

Stațiile ITP, primele care ar trebui să sesizeze modificările neautorizate

Practica este din ce în ce mai răspândită în rândul șoferilor din România. Puțini știu că această decizie poate atrage consecințe drastice. Lipsa acestei piese de pe un autoturism, poate fi depistată cu ușurință în urma unui control ITP.

O parte dintre șoferi nu conștientizează că printr-un astfel de gest pot afecta serios calitatea aerului.  Aceștia optează pentru a îndepărta filtrul de particule de pe mașini în cadrul unor service-uri clandestine. În urma unor astfel de practici descoperite după verificările ITP, șoferii riscă să își piardă certificatele de înmatriculare.

Practica ilegală poate duce la pierderea certificatului de înmatriculare

Cei mai mulți dintre șoferi renunță la filtru din cauza costurilor piperate ale acestei piese. Pentru achiziționarea filtrului de particule, unii dintre ei sunt nevoiți să scoată din buzunar între 500 și 3000  de euro. Din acest motiv, în urma controalelor ITP sunt descoperite tot mai multe cazuri în care conducătorii auto au optat pentru modificarea neautorizată.

Dincolo de prețurile mari, riscurile eliminării acestor piese din componența mașinilor sunt majore. Impactul asupra mediului înconjurător și implicit asupra sănătății oamenilor poate fi unul semnificativ. De altfel, folosirea filtrului de particule face parte din pachetul de măsuri de siguranță impus de producătorii de autoturisme.

Totodată, șoferii care recurg la aceste modificări neautorizate trebuie să știe că se expun și riscului izbucnirii unui incendiu. Concret, filtrul anulat poate intra pe funcția de regenerare chiar în timpul mersului. Astfel, conducătorul auto își poate pune viața în pericol.

ITP, șoferi care aleg să elimine filtrele de particule de pe mașini

ITP. Sursa: Arhiva EVZ

Neregulile pot fi descoperite în urma controlului ITP

Verificările au arătat că tot mai mulți șoferi aleg această practică periculoasă. Numai în primul trimestru al acestui an s-a descoperit că nouă mașini diesel din 100 circulă fără filtrul de particule.

„Au fost foarte multe persoane care au venit fără filtru de particule, unii chiar nu știau, așa au cumpărat mașina. Noi le respingem mașina pe motivul acesta, îi îndrumăm către service pentru înlocuirea filtrului sau montare după caz, iar apoi revin pentru ITP”, a spus Robert Tăicuțu, Inspector ITP.

Îngrijorător este faptul că o mare parte dintre aceste autoturisme sunt vândute ulterior. De cele mai multe ori, noii proprietari nu sunt înștiințați de măsurile neautorizate.