În Primul Război Mondial, industria britanică a executat 9 submarine gigantice de peste o sută de metri lungime. Un fel de submarine-nave de linie, numite seria „K” care aveau turele de tunuri de calibru mare și o mulțime de torpile.
Proiectul părea foarte bun, modelele încercate în laboratoare au dat satisfacție, s-a trecut la producția de serie. K-1 s-a scufundat la ceremonia de lansare, spre dezamăgirea amiralilor și a Prințului de Walles, mai târziu Regele George al VI-lea. K-2 s-a lansat bine, a ieșit în larg și nimeni nu a mai auzit de el sau de echipaj. K-3 părea că este o reușită, dar la întoarcerea din prima patrulă ia foc în mod inexplicabil și face explozie.
Echipajul abia a avut timp să se salveze. K-4 eșuează pe o
K-8 primește în mod inexplicabil o torpilă rătăcită, sau o mină smulsă din ancoraj și se scufundă în zece minute. Din fericire, echipajul se salvează, fără pierderi, doar fluierând a pagubă. K-9 se răstoarnă, nu se știe cum, pe o mare în furtună, când a încercat să se scufunde.
După această serie de dezastre, britanicii nu au mai folosit niciodată denumirea „K” pentru submarine. Dar rușii nu știau de acest lucru, submarinele lor de clasa „K”, Kursk, au avut toate incidente sau accidente majore, catastrofe…
...(citește mai departe pe evenimentulistoric.evz.ro)