Istoria fabuloasă a lui Dave Gold și revoluția 99 Cents Only Stores

Discounterul 99 Cents Only Stores a introdus oferta magică de 99 de cenţi: La de 99 de cenţi, produsele se epuizează imediat, în timp ce la 1,02 dolari sau 98 de cenţi produsele stau pe stoc.

Dave Gold și-a lansat imperiul de 99 Cents Only Stores în Los Angeles la vârsta de 50 de ani, după ce a s-a gândit la acest gen de afacere timp de peste un deceniu.

Antreprenorul a implementat un nou concept de magazin în cartierele de clasă mijlocie și nu numai. În acest proces, el a creat un lanț care a devenit un pilon pentru familiile grăbite sau pentru amatorii de chilipiruri.

Fondatorul discounterului 99 Cents Only Stores a făcut însă din aceste magazine un nou model de business.

Practic, a adus un suflu nou unui concept care exista deja, readucîndu-l în atenția clienților. Astfel, Dave Gold a devenit unul din simbolurile Statelor Unite, scrie businessmagazin.ro.

Antreprenorul s-a născut pe 5 iunie 1932 în Cleveland, Ohio, fiind al treilea copil al unui cuplu de imigranţi ruşi.

În copilărie, el a muncit în magazinul părinţilor săi, înainte ca familia să se mute în Los Angeles. Aici, Dave Gold a terminat liceul şi s-a înscris şi la colegiu.

Vin la preț fix: 99 de cenți

Însă tatăl său s-a îmbolnăvit astfel că tânărul Dave a trebuit să renunțe la cursuri și să se ocupe de afacerea familiei.

După ce a preluat compania, Davel a decis să încerce un nou model de business. Mai precis, vânzarea unui sortiment de sticle de vin la un preţ fix, de 99 de cenţi.

Ideea a avut succes instantaneu, a prins imediat aşa că Gold s-a gândit să o extindă asupra întregii game de produse din magazin.

La 13 august 1982 el a inaugurat, în Los Angeles, primul magazin 99 Cents Only Stores.

De precizat că, până la apariţia acestuia, conceptul de „dolar store” reprezenta un loc în care puteai găsi produse la preţuri derizorii dar expirate sau cu defecte.

Însă Dave Gold a dat un nou sens conceptului „dolar store”, intrând cu magazinele sale nu doar în cartierele sărace, ci şi în cele de lux.

Milionarul modest

După ce fotograful german Andreas Gursky a imortalizat rafturile unui magazin din Hollywood al companiei, lanțul 99 Cents Only Stores a devenit unul din simbolurile americane.

Fotografia lui Gursky a fost expusă în cadrul Muzeului de Artă Modernă din New York şi vândută ulterior în cazul unei licitaţii pentru suma record de peste 3 milioane de dolari.

Compania lui Gold s-a extins rapid: peste350 de magazine şi două centre de distribuţie în patru state: California, Texas, Arizona şi Nevada, devenind liderul discounterilor din vestul Statelor Unite.

Dave Gold a fost inclus pe lista Forbes 400, în care apar cei mai bogaţi americani.

Însă antreprenorul a ales o viață normală, departe de extravaganțele milionarilor.

Timp de cinci decenii a locuit în aceeaşi casă de clasă mijlocie, alături de soţia sa, Sherry. Mulți ani la rând a condus aceeaşi maşină, îmbrăcându-se totodată în haine modeste.

La 22 aprilie 2013, Dave Gold moare în urma unui atac de cord.

În 2017, ultimul an pentru care există date disponibile, compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 2 miliarde de dolari, un profit de 53 de milioane şi un număr de 17.000 de angajaţi.

 

Foto: beverlypress/Edwin Folven