În partea sa europeană, Istanbul te atrage cu unele din cele mai luxoase malluri din Europa, care vor găzdui în iunie unul din cele mai mari festivaluri de shopping de pe continent.
Cu 17 milioane de locuitori, chiar dacă nu toţi trecuţi în statistici, Istanbul este unul din cele mai mari oraşe din lume. Este vizitat de circa opt milioane de turişti în fiecare an, de şase – şapte ori mai mult decât România. Prea puţin, spun însă turcii, care în ultimii ani au lansat campanii de atragere a turiştilor altfel decât cele bazate pe tradiţie. Repere moderne La prima vedere, oraşul este halucinant. Cu o suprafaţă de circa nouă - zece ori mai mare decât a Bucureştiului, este împânzit de şosele suspendate care fac posibil traficul în condiţii normale. În partea sa europeană reperezi uşor blocurile turn care, de cele mai multe ori, ascund mall-uri. Cu totul, sunt 100 de shopping centere răspândite în întreaga metropolă. Dintre acestea, 40 vor participa la Istanbul Shopping Fest, în perioada 9 – 29 iunie, când proprietarii de magazine speră să depăşească recordul de vânzări de anul trecut, deşi intervalul este de două ori mai mic. Anul trecut, evenimentul s-a întins pe 40 de zile. Acesta este modul în care vrea Istanbulul să se prezinte mai nou turiştilor: drept destinaţie modernă, de shopping şi distracţie. Dintre malluri, poţi vizita Sapphire Building, care este de altfel şi cea mai mare clădire a ţării: 236 de metri. La ultimul etaj ai posibilitatea unei experienţe 4D, care implică un tur virtual în Sfânta Sofia, Moscheea Albastră, deasupra Bosforului şi un tur panoramic al Istanbulului. Alternativa shoppingului la înălţime sunt parcurile cu branduri de lux, cum ar fi Istinye Park Tour. Unul lângă altul, ca într-un mic cartier, regăseşti aici magazine de branduri celebre, un mall şi, ca în fiecare shopping center, un restaurant luxos, unde poţi descoperi tradiţia. Meniurile includ întotdeauna specialităţi de kepab din miel, crud sau prăjit. Ceea ce observi în restaurant este că băuturile alcoolice lipsesc aproape cu desăvârşire de pe mese, nefiind încurajate de religia islamică. La capitolul divertisment, printre primele puncte de atracţie ale oraşului este acvariul din Istanbul, unul din cele mai mari acvarii tematice din Europa. Oraşul tradiţional După ce ai văzut ce are de arătat Instanbulul modern nu uita de cele mai importante repere istorice. Se află la polul opus de Istanbulul occidental: celebra Sfânta Sofia, Moscheea Albastră, bazarul central şi cel de condimente, Bosforul, palatul Topkapi, reşedinţa sultanilor care include haremul unde erau "crescute" atât cadânele, cât şi cei care aveau să devină conducătorii oştilor sultanului sau oamenii săi de încredere. 8 milioane de turişti vizitează în fiecare an Istanbulul, atraşi de partea sa europeană sau de cea asiatică Turkish Airlines Pentru ca experinţa în Turcia să fie completă, către şi de la Istanbul poţi călători cu compania locală, Turkish Airlines, care s-a extins agresiv în ultimii ani, ţintind să devină cea mai mare companie europeană. Un bilet la business class îţi asigură accesul la unul dintre cele mai luxoase business lounge-uri din Europa. Circa 65% din zborurile care vin şi pleacă din Istanbul sunt asigurate de companie. Citiţi şi:
- Insule exotice la care poţi doar să visezi
- Turul Israelului în mai puţin de o săptămână
- Split, oraşul cel mai atractiv din lume
- Care este cea mai ieftină destinaţie turistică europeană | VIDEO