Cu conexiune la Internet, mai mare decât un telefon, dar mai mic decât un laptop, iPad-ul de la Apple a declanşat un nou val de aşteptări în ceea ce priveşte tabletele.
Lansat de Apple în aprilie, în Statele Unite, iPad-ul, vândut deja în peste 8 milioane de exemplare, s-a impus rapid ca o noutate de necontestat pentru iubitorii de noi tehnologii informatice, mai ales că acesta a dominat acest segment câteva luni la rând.
Grupul californian a avut şansa din nou să dea numele unei noi categorii de instrumente tehnologice, cum a făcut şi în urmă cu zece ani cu un music player digital.
"Apple a făcut-o şi pe asta, şi datorită lui tabletele sunt un succes", a remarcat un analist al cabinetului Gartner, Ken Dulaney, citat de AFP. "Vor fi mulţi cei care vor încerca să învingă iPad-ul, dar se va întâmpla ca şi cu iPod-ul: toată lumea îl va vrea".
iPad-ul şi pentru munca, dar şi pentru distracţie Pentru analistul de la Forrester Research, Sarah Rotman Epps, noile obiceiuri apărute o dată cu dezvoltarea Internetului au facut din iPad un succes.
"Consumatorii muncesc tot timpul, au mai puţin timp să se relaxeze şi mai puţini bani să cheltuiască, dar vorîntotdeauna să-şi maximizeze fericirea", a spus Rotman Epps. În timp ce săptămânile de lucru parcă se tot lungesc, odată cu proliferarea dispozitivelor, care îţi permit să rămâi conectat cu munca de la birou zi şi noapte, "tabletele devin utile atunci când vrei să umpli un moment liber apărut pe neaşteptate, înrte timp minimizalizând timpul petrecut off-line".
Potrivit datelor Forrester, 26% dintre cumpărătorii de iPad din SUA îl folosesc atât pentru a-şi petrece timpul liber, cât şi pentru a munci. "Oamenii folosesc tabletele pentru a citi varianta online a ziarului Wall Street sau pentru a se uita la televizor în pat", potrivit lui Rotman Epps. "Acesta înlocuieşte, în anumite circumstanţe, telefonul, televiziorul sau ziarul tipărit".
<object height="385" width="480"><embed allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.youtube.com/v/CGjDjELITSk?fs=1&hl=ro_RO" height="385" width="480"></embed></embed><//embed></embed><//embed></><//></object> Grupurile de presă alimentează fenomenul Popularitatea lor este alimentată de grupurile de presă seduse de posibilităţile oferite de o tabletă, începând cu cel mai mari titlurile din lume. Grupul News Corp. al lui Rupert Murdoch pregăteşte un ziar conceput pentru iPad, The Daily, în timp ce miliardarul britanic Richard Branson a lansat deja o revistă lunară, The Project.
Concurenţii contraatacă În ceea ce priveşte industria, concurenţii Apple se pregatesc şi ei. Samsung a anunţat, săptămâna aceasta, că tableta sa Galaxy Tab, care foloseşte sistemul de operare Android, conceput de Google, şi lansat în toamnă, a fost achiziţionat deja de un milion de oameni, potrivit presei coreene.
<object height="385" width="640"><embed allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.youtube.com/v/LYivabHHj9g?fs=1&hl=ro_RO" height="385" width="640"></embed></embed><//embed></object>
Pentru Microsoft, tabletele sunt o "prioritate", şi grupulîmpinge partenerii săi industriali să scoată pe piaţă asemenea produse. O prima unitate de la Hewlett-Packard, cu un preţ destul de ridicat (800 dolari,în comparaţie cu cei 500 de dolari pentru primul iPad), a avut o lansare privată. Iar Research In Motion a pregătit un Playbook, care se adresează fanilor de telefon BlackBerry.
În total, Forrester prezice că vor fi 75 de milioane de utilizatori de tablete în Statele Unite în 2015. Impactul asupra pieţei IT este încă incert. Analistul Gartner, Ranjit Atwal, a declarat recent că "pe termen scurt, cel puţin în următorii cinci ani", şi tabletele, dar şi smartphone- urile "nu vor mai fi doar completări" ale calculatoarelor, ci "substitutele" lor.
Forrester prezice, de asemenea, o presiune asupra preţurilor: unii consumatorii spun că nu merită să plăteşti mai mult 140 dolari pentru a cumpara un laptop în locul unei tablete.