"Percepţia generală este că snack-urile sunt menite pentru consumul dintre mese, şi nu pentru a înlocui o masă principală. Cu toate acestea, un mod de viaţă activ conduce deseori la nevoia de mânca în grabă”.
Spusele îi aparţin lui Susan Dunn, vicepreşedinte în cadrul Nielsen, care adaugă că foarte mulţi oameni aleg produsele fast-food, care pot fi bogate în calorii şi sărace în nutrienţi.
O schimbare
Fructele, ciocolata, gustările pe bază de brânză şi iaurtul sunt principalele alimente consumate între mese în Europa, arată un studiu realizat online de către compania Nielsen, studiu citat de Mediafax. Ciocolata, bomboanele şi guma de mestecat au contribuit cu 46,5 miliarde de dolari la vânzările totale de snack-uri în Europa, în timp ce consumatorii americani preferă gustările sărate, acestea având o contribuţie de 27,7 miliarde de dolari la vânzările totale.
"Deşi dulciurile tradiţionale îşi păstrează supremaţia în vânzările totale de snack-uri, se remarcă o evoluţie pozitivă în vânzarea gustărilor cu un conţinut redus de zahăr, ceea ce indică o schimbare în mentalitatea consumatorilor, care se orientează către alimentele sănătoase", a spus Susan Dunn, vicepreşedinte în cadrul Nielsen, compania care a realizat studiul. Deşi unii dintre analişti consideră „obiceiurile dintre mese” ale europenilor „bolnăvicioase”, studiul Nielsen privind obiceiurile alimentare ale consumatorilor a fost realizat în perioada 17 februarie-7 martie şi reuneşte opiniile a peste 30.000 de respondenţi cu acces la Internet din 60 de ţări.
Ce cumpără
Ciocolata este alimentul preferat între mese, 64% dintre respondenţi declarând că au consumat ciocolată în decursul ultimelor 30 de zile, urmată de fructe proaspete (62%), legume (52%), prăjituri şi biscuiţi (51%), sandvişuri (50%), iaurt (50%), brânzeturi (46%) şi chipsuri sau biscuiţi săraţi (44%). Majoritatea respondenţilor consideră că snack-urile trebuie să aibă cât mai puţine ingrediente artificiale, iar o treime dintre aceştia preferă gustări cu conţinut redus de zahăr, sare, grăsimi şi calorii. În privinţa ingredientelor benefice, o treime dintre consumatori preferă gustările cu un conţinut ridicat de fibre, proteine şi cereale integrale, iar 34% cumpără alimente organice. Aproape 80% dintre participanţi consumă snack-uri ca să îşi potolească foamea între mesele principale, numai 45% dintre aceştia înlocuind una dintre mese cu o gustare.