Creatoarea româncă a prezentat, ieri, în cadrul Săptămânii Modei de la Paris, noua sa colecţie pentru sezonul primăvară-vară 2011, "fluidă, fragilă" şi îmbogăţită cu motive brâncuşiene.
Pentru creatoarea Ingrid Vlasov, prezenţa la Săptămâna Modei de la Paris este deja o rutină. Aflată la a treia prezentare oficială în Capitala Mondială a Modei - o premieră absolută pentru designul vestimentar din România -, creatoarea a propus aseară, pentru sezonul primăvară-vară 2011, o colecţie plină de prospeţime, pe care a punctat-o cu motive româneşti. Creaţiile au fost aplaudate din public de Ion Ţiriac şi Oana Roman.
A doua prezenţă, remarcată de Lady Gaga
Ingrid Vlasov a debutat la Paris în octombrie anul trecut, când a dat curs invitaţiei Federaţiei Franceze a Creatorilor de Modă de a-şi prezenta colecţiile în cadrul celui mai bine cotat festival de modă din lume.
Dacă începutul a fost timid, alături de creatori mai puţin renumiţi, la a doua prezentare designerul a urcat pe acelaşi podium cu nume grele ale industriei modei, fapt ce i-a adus, pe lângă prestigiu, şi recunoaştere din partea unor vedete ca Rihanna sau Lady Gaga, care i-au purtat creaţiile.
Motive româneşti
Aseară, pe pasarela de la Curtea Cordelierilor din Paris, o fostă capelă a şcolii de medicină, care acum găzduieşte Muzeul Dupuytren, Ingrid şi-a prezentat colecţia "I Feel Love", pentru care a cooptat şi patru modele din România. Două dintre acestea sunt cunoscutele Andreea Diaconu şi Alexandra Şandor. Show-ul de modă al româncei le-a concurat astfel pe cele ale mult mai celebrilor colegi de breaslă Chanel, Valentino sau Kenzo.
Colecţia primăvară/ vară 2011 propusă de Ingrid poate fi interpretată ca o continuare a celor anterioare prezentate tot la Paris, idee subliniată şi de grafismul prezent pe una dintre rochii simbol al cifrei trei.
"Ingrid şi-a continuat vocabularul estetic axat pe fluiditate, senzualitate, transparenţă şi pe o gamă cromatică foarte bine definită: alb, ecru, bej, negru. Ce am remarcat a fost evoluţia pe zona de dantele, care se regăsesc sub toate aspectele", comentează criticul de modă Alin Gălăţescu, care a asistat la prezentarea de la Paris.
Dar ineditul, aşa cum Ingrid explica în prezentarea colecţiei, a constat în motivele brâncuşiene, care "au conturat imaginea unei femei introvertite, dar în acelaşi timp fragile, sofisticate, o Maria Tănase în secolul XXI", apreciază Gălăţescu.
Ca un contrapunct pentru monocromia hainelor, designerul a ales pantofii roşii, care asigurau accentul de culoare al colecţiei, şi accesoriile din metal auriu - curele, coliere - ce au dat întregului ansamblu un aer "uşor metafizic".
La fel de îndrăzneaţă a fost şi alegerea făcută de Ingrid Vlasov pentru spaţiul de prezentare, care a fost o pasarelă îngustă, puternic luminată, pe care cunoscătorii o numesc "podium de nişă"