Infractorii le-au pregătit românilor o nouă „țeapă”. Mesajele false te lasă fără banii strânși

Sursă foto: dreamstime.com

Creșterea vânzărilor online ca urmare a pandemiei le-a dat infractorilor idei. Ca să intre în posesia datelor personale care asigură acces la conturile românilor, "țeparii" au început să aplice o nouă metodă.

”Atunci când avem o comandă în derulare, clienții noștri primesc un mesaj tip SMS pe telefonul mobil care indică statusul comenzii, data și intervalul orar când urmează să efectuăm livrarea.

O nouă invenție a infractorilor

"Recent, am primit informații despre o nouă metodă de fraudare a datelor personale, prin intermediul SMS, care implică tranzacțiile derulate prin platforma OLX", avertizează un comunicat remis presei de reprezentanții FAN Courier.

Comunicatul vorbește în detaliu despre modul în care acționează infractorii.

"Concret, fraudatorii transmit prin intermediul telefonului mobil un mesaj similar mesajelor noastre de informare și cer clienților să acceseze un link pentru a primi banii.

Atragem atenția tuturor că orice încercare de solicitare a datelor bancare prin intermediul unui link este o încercare de fraudă. La vânzarea unui produs, clientul primește banii doar prin firma de curierat, plata făcându-se doar ramburs la primirea expediției".

Daniela Catrinoiu, Chief Information Officer FAN Courier afirmă, de altfel că "FAN Courier nu are niciun sistem prin care cumpărătorii pot plăti online, singura modalitate de plată cu cardul este prin POS în sediile FAN Courier”.

"Compania le recomandă tuturor celor care primesc astfel de mesaje și au în derulare o comandă prin curier să nu dea curs solicitării primite, să nu acceseze linkul de la finalul mesajului primit și să sesizeze organele de poliție, se arată în comunicatul remis presei de reprezentanții uneia dintre celer mai mari companii de profil din țară.

Ce facem în cazul unui atac cibernetic de tip phishing

Românii pot anunța la numărul unic 1911, incidentele de securitate cibernetică pe care le observă. Numărul poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie, şi este disponibil non-stop.

Atacurile de tip phishing au rolul de a păcăli victima să dezvăluie online informații cu caracter personal. De obicei, infractorii trimit e-mailuri, postează anunțuri sau clonează site-uri comerciale cu trafic mare.

De exemplu, s-au înregistrat cazuri în care victimele au primit e-mail care aratau exact ca și cum ar fi fost trimise de banca unde aveau cont și în care li se cerea să , transmită informații despre contul bancar- nume, date personale, coduri etc.