Informații pentru turiștii care își anulează vacanțele. Își mai pot recupera banii?

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) din România recomandă turiștilor să analizeze rațional și obiectiv informațiile oficiale transmise de autorități, înainte de luarea unei decizii cu privire la oportunitatea de a călători sau nu într-o anumita destinație.

În cazul pachetelor de servicii de călătorie către destinații în care nu exista restricții de trafic și unde companiile aeriene operează zboruri în regim normal, aeroporturile și hotelurile sunt deschise și nu exista alte elemente care sa afecteze în mod semnificativ desfășurarea pachetului de servicii de călătorie, călătorii au dreptul legal de a se retrage din contractele încheiate cu agențiile de turism, cu plata unor penalități de încetare calculate conform clauzelor contractuale, în funcție de momentul anularii, precizează ANAT, într-un comunicat .

”In mod excepțional, în cazul pachetelor de servicii de călătorie către destinații (localități) în care companiile aeriene nu mai zboară, aeroporturile, hotelurile sau obiectivele turistice sunt închise, călătorii au dreptul legal de a se adresa agențiilor de turism în vederea recuperării sumelor plătite, însă fără a beneficia de despăgubiri suplimentare, asa cum reiese din Art 13, alin 3 și 4 din O.G. nr 2/2018”, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, Organizația Mondiala a Sănătății (OMS) lucrează îndeaproape cu experți internaționali pentru a extinde aria cunoștințelor științifice cu privire la Coronavirus și  recomanda călătorilor practicarea măsurilor de precauție uzuale, precum și aplicarea de către autoritățile naționale a măsurilor de limitare a riscului de răspândire a virusului. Pe baza informațiilor existente pana la acest moment, NU recomandă aplicarea restricțiilor inutile ale traficului international.

Atât OMS cât și Organizația Mondiala a Turismului (OMT) și-au luat angajamentul de a colabora în vederea coordonării răspunsului sectorului de turism la epidemia de Coronavirus, punând accent pe călători și bunăstarea lor, dă asigurări ANAT. Acest răspuns trebuie sa fie proporțional cu amenințarea pentru sănătatea publică și bazat pe evaluarea atenta a riscurilor locale, care implică fiecare parte a lanțului valoric turistic – organisme publice, companii private și călători.

”Călătorii pot apela cu încredere la agențiile de turism, unde vor primi informații actualizate, sprijin și consultanta pentru găsirea celei mai bune și mai sigure soluții pentru sejururile deja achiziționate sau pentru cele viitoare”, transmite președintele ANAT, Nicolae Demetriade.