INDUSTRIA LUXULUI creşte în EUROPA. CINE va lua locul ITALIEI şi FRANŢEI în 2018 ca EMBLEMĂ a PRODUSELOR DE LUX

Industria produselor de lux din Europa se bucură de o perioadă profitabilă în ciuda crizei economice, numărul persoanelor angajate de producătorii de maşini de lux, vinuri şi articole de îmbrăcăminte scumpe, crescând cu 11% între 2010 şi 2013, arată un raport realizat de firma de consultanţă Frontier Economics la cererea European Cultural and Creative Industries Alliance (ECCIA), scrie Agerpres.

Potrivit raportului, în perioada 2010-2013 sectorul luxului a creat peste 100.000 de locuri de muncă şi în prezent angajează în mod direct 1,1 milioane persoane în Europa.

Publicarea acestui raport vine într-un moment în care producătorii de articole de lux anunţă o încetinire a vânzărilor pe piaţa din Asia, în special în China. Însă, preşedintele ECCIA, Michael Ward, susţine că această încetinire este un semn bun pentru această industrie. “Am asistat la o încetinire a cheltuielilor chinezilor. Însă acest lucru este un lucru bun pentru că o mare parte din aceste cheltuieli erau pentru cadouri sub formă de ceasuri şi vinuri scumpe. Piaţa s-a mai domolit şi s-a reorientat spre cererea de bază”, a apreciat Michael Ward.

Raportul ECCIA susţine că, în pofida problemelor cu care s-a confruntat restul economiei, sectorul european al luxului a cunoscut o perioadă fastă în 2010-2013, când vânzările de produse de lux au crescut cu aproape 28% până la 547 miliarde de euro. De asemenea, ponderea vânzărilor produselor de lux în Produsul Intern Brut al UE a crescut de la trei la patru procente între 2010 şi 2013, se mai arată în raportul ECCIA.

Un raport separat al firmei de consultanţă Conlumino estimează că până în 2018 Marea Britanie va devansa Italia şi Franţa pentru a deveni cea mai mare piaţă a produselor de lux din Europa graţie în principal Londrei.