Producătorul Bugatti se alătură altor mărci de lux care au penetrat de curând piaţa auto indiană: Rolls-Royce, Jaguar şi Land Rover - ultimele două deţinute de Tata Motors, grupul care fabrică modelul Nano, cel mai ieftin autoturism din lume.
Dacă pentru multe milioane de indieni, trecerea de la scuter la autoturism este un vis frumos care poate fi transformat în realitate contra sumei de 100.000 de rupii (aproximativ 1.500 de euro), pentru noii milionari şi miliardari daţi de subcontinent nu e, se pare, nicio problemă să achite 2,6 milioane de euro în schimbul unui supermodel Bugatti.
India, ţara care a dat lumii cea mai ieftină maşină, modelul Tata Nano, a devenit piaţă de desfacere pentru cel scump autoturism de serie (fie şi mică - 150 de unităţi), Bugatti Veyron, informează "Times of India".
Şi pentru ca situaţia să fie chiar mai interesantă, modelul decapotabil Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport - care este comercializat, din această toamnă, pe subcontinent - are un preţ dublu faţă de cel cunoscut (1.3 milioane de euro), din cauza taxelor de import, notează "Bloomberg".
Potrivit "Automotive News", clienţii interesaţi de roadsterul capabil să ruleze cu o viteză maximă de 407 km/h vor trebui să achite 160 de milioane de rupii (circa 2,6 milioane de euro) şi să aştepte între şase şi opt luni livrarea Veyron-ului 16.4 Grand Sport.
Un studiu realizat de o asociaţie a industriaşilor locali estimează că piaţa de bunuri de lux din India (maşini, îmbrăcăminte, ceasuri ş.a.) va atinge 14,7 miliarde de dolari (10,6 miliarde de euro), până în 2015.
India are 69 de miliardari, 17 dintre ei făcându-şi anul acesta intrarea în Topul "Forbes". La polul opus, 836 de milioane de indieni trăiesc cu mai puţin de 20 de rupii (33 de eurocenţi) pe zi, potrivit unui raport întocmit de Guvernul de la New Delhi, citat de AFP.