Ce relații de afaceri au "REGII ASFALTULUI" cercetați de Consiliul Concurenței

Printre firmele pe care le cercetează Consiliul Concurenței privind aranjarea licitațiilor pentru întreținerea străzilor din Capitală se numără Tehnologica Radion, controlată de Theodor Berna, Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu), Straco Grup (Alexandru şi Traian Horpos), Delta ACM 93 (Florea Diaconu) și Strabag (Austria). Toate aceste firme au puternice legături de afaceri, făcând parte din consorții sau asocieri care și-au împărțit inclusiv contracte de întreținere de drumuri naționale sau de construcție de autostrăzi.

Firma Tehnologica Radion este controlată de omul de afaceri Theodor Berna și are contracte și cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România pentreu deszăpezirea drumurilor de pe raza SND Craiova pentru 4,51 milioane de lei.

Principalul asociat al lui Berna pe contractele de deszăpezire este omul de afaceri Florea Diaconu, care controlează firma Delta ACM și ea aflată sub lupa Consiliului Concurenței. Împreună, cele două companii vor curăța zăpada de pe drumurile de pe raza SND Constanța, Brăila, Tulcea, Slobozia și Călărași, lucrări estimate de CNADNR la 21,2 milioane de lei. Firma lui Diaconu curăță, alături de alte companii, zăpada și de pe drumurile din SND Buzău și Slatina, pentru circa 20,23 milioane de lei.

Berna a câștigat în toamna anului trecut un proces împotriva Companiei de Autostrăzi pentru realizarea lotului 2 al autostrăzii Timișoara-Lugoj, contract estimat la peste 100 de milioane de euro.

Un alt partener de afaceri al lui Theodor Berna este Florentina Bonciog (38 de ani), şefa SC Procons XXI SRL, o companie de consultanţă investigată de Consiliul Concurenței, alături de care Tehnologica Radion a participat la mai multe licitații, inclusiv la cele pentru întreținerea străzilor din București.

Firma Euroconstruct Trading '98, controlată de Dan Beșciu și Sorin Vulpescu, face și ea parte din asocieri care, estimează Compania de Drumuri, vor încasa în această iarnă din deszăpezire circa 54.5 milioane de lei.

Firma celor doi are în acest moment un contract de realizare a unei secțiuni din tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, alături de Pa&Co International (Costel Cășuneanu) și UMB Spedition (Dorinel Umbrărescu). Autostrada București-Ploiești, din care face parte acest tronson, a fost începută în 2007-2008 și ar urma să fie gata în mai multe etape, până în luna octombrie a acestui an.

O altă firmă pe care instituția de concurență o cercetează este Straco Grup, unde acționari majoritari sunt frații Alexandru şi Traian Horpos. Firma a câștigat mai multe contracte pentru întreținere de drumuri și de construcție de autostrăzi. Straco se ocupă și de curățarea de zăpadă autostrăzii București -Pitești și a centurii Piteștiului în această iarnă.

Alături de Strabag, o altă firmă față de care Concurența are îndoieli, a câștigat contractul de construcție a variantei de ocolire Deva - Orăştie la standard de autostradă în valoare de 177,9 milioane de euro, fără TVA. Firma fraților Horpos și-a adjudecat și realizarea lotului 2 din autostrada Orăștie-Sibiu, proiect în valoare de circa 89 de milioane de euro, fără TVA. Până la publicarea acestui material, oamenii de afaceri menționați în articol nu au putut fi contactați. CITIȚI ȘI:

  • A început curățenia: După "băieții deștepți" sunt luați în vizor "regii asfaltului"
  • Regii asfaltului nu plătesc furnizorii. Romstrade are 15 cereri de insolvenţă
  • Cum şi-au împărţit "Regii asfaltului" contractele de deszăpezire