Postul a decis să cumpere emisiunea în această primăvară.
Poveşti cutremurătoare de viaţă, reality-show, mult spectacol şi lumini, dar şi competiţii cu happy-end par a fi reţeta câştigătoare a Pro TV-ului. Astăzi, show-ul "Vocea României" debutează de la ora 20.15. Emisiunea despre care Pro TV spune că "va fi cu totul altceva" aşteaptă testul debutului. "Suntem interesaţi de reality şi talent show-uri, de formate puternice capabile să capteze interesul publicului şi să îi implice activ pe telespectatori în diverse etape (audiţii, votare, etc.). Publicul din România îşi doreşte să vadă mereu ceva nou, glamouros şi interesant, prin urmare căutam acele formate care să poată răspunde acestor exigenţe. Entertainment-ul este foarte important pentru telespectatorul român, care, aşa cum a dovedit până acum, apreciază astfel de formate", a spus Anca Budinschi, director executiv ProTv SA. Povestea Cenuşăresei Directorul Pro TV a dezvăluit pentru EVZ care au fost criteriile care au dus la achiziţionarea noului format de divertisment. "«The Voice» ne-a atras atenţia în această primăvară, după lansarea spectaculoasă din Statele Unite. L-am analizat cu atenţie şi ne-am dat seama că are toate ingredientele pentru a funcţiona cu succes şi în alte pieţe, inclusiv în România. Are un concept original, are emoţie, este spectaculos şi creează dependenţă. Se diferenţiază de formatele similare, care implică oameni obişnuiţi care cântă, prin modalitatea de selecţie a acestora şi prin faptul că vorbim exclusiv de voci exceptionale", a adăugat Anca Budinschi. Şi pentru experimentatul producător Mona Segall ("Dansez pentru tine", "Românii au talent"), "Vocea României" este un show ce va prinde. "Formatele de acest gen spun povestea Cenuşăresei şi au succes nu numai în România, ci peste tot în lume. Sunt poveşti cu happy-end, sub ochii publicului este schimbată viaţa unui om pentru totdeauna". Totul pentru spectacol În studioul MediaPro din Buftea, de unde se va transmite showul, a fost montată o scenă specială, iluminată de doi kilometri de leduri, la care au muncit peste o sută de oameni, iar scaunele antrenorilor deţin un mecanism special de rotire, ce va spori tensiunea. Părerea analistului Iulian Comănescu, analist media, consideră că show-ul de la Pro TV "beneficiază de un atu, dat de lead-in-ul Pro TV. E vorba de publicul pe care emisiunea îl moşteneşte de la programul anterior, care este ceva mai mare la Pro TV decât la Antena 1 iar calitativ s-ar putea să fie un gen de telespectatori mai interesaţi de talent show-uri". Analistul media mai crede că "astfel de show-uri plac deja. «Românii au talent» a făcut recorduri de rating de peste 20 de puncte pe PRO TV, iar «X Factor» s-a apropiat de 7 puncte sâmbătă, după performanţe mai slabe la primele ediţii. De plăcut e clar ce place românilor, ingredientele sunt universale. Însă probabil că punctul slab al celor apărute până acum e dat de faptul că în România nu avem judecători ca lumea, fiindcă judecătorii provin din industria muzicală şi industria noastră muzicală cam lipseşte". ATU Horia Brenciu, Loredana, Marius Moga şi Smiley sunt nume cunoscute în showbiz. Faptul că sunt şi producători dă un plus de greutate competiţiei Patru nume cunoscute din lumea muzicală românească au fost alese să alcătuiască juriulantrenor de la "Vocea României": Horia Brenciu, Loredana, Marius Moga şi Smiley. Brenciu vrea să ţină legătura cu echipa lui şi după emisiune Horia Brenciu spune că şi-a făcut o echipă foarte echilibrată cu mari şanse la premiu. "Vocile mele sunt mai ceva ca o armată. Trebuie să arunci în luptă şi cavaleria şi infanteria, dar, pe de altă parte, din arsenalul tău nu trebuie să lipsească sabia, puşca şi celebra arbaletă! Asta dă forţă de intervenţie! Armata celor 12, ce să mai zic!". El promite că va fi un antrenor democrat, pentru care "cel mai înţelept lucru ar fi să-i ascult… Să văd ce dorinţe au, ce au învăţat până acum şi ce vor de la cariera lor muzicală. Mai apoi, le voi spune şi părerea mea şi impreună vom gasi cea mai buna solutie pentru a câştiga trofeul". Pentru cântăreţ, cea mai mare surpriză a fost "numărul mare de concurenţi care au dorit să le fiu antrenor". El ar vrea să "ţină legătura artistică şi după ce se va fi încheiat primul sezon. Loredana spune că are multe trucuri de scenă de arătat "Mi-am ales şi s-a întâmplat să am o echipă cât mai variată, care să aibă vârfuri în diferite domenii muzicale, pe care să le pot combina", a spus Loredana despre cei pe care i-a ales.
Deşi vedeta recunoaşte că predă pentru prima dată, ea spune că i se pare o provocare dar şi că va găsi cum să-i facă pe concurenţi să o asculte. "De-abia aştept să le împărtăşesc din experienţa mea şi din micile mele trucuri de scenă. Sunt convinsă că am multe poveşti de spus şi multe exemple care să-i ajute să-şi depăşească emoţiile sau momentele în care te simţi limitat. Pot să le predau optimismul, puterea de a nu te lăsa şi încrederea în tine însuţi."
Moga se întreabă unde au fost aceste voci până acum
Compozitorul şi producătorul Marius Moga spune că gusturile în materie de voci sunt diferite de la antrenor la antrenor şi că "tehnicile învăţate de la oameni talentaţi de-a lungul carierei le voi împărtăşi cu echipa mea pe parcursul acestui show".
Producătorul nu se aştepta să se întâlnească cu atâţia oameni talentaţi. "Surpriza cea mai mare a fost să aud atâtea voci bune la un loc, în total sunt 48 de oameni care merg mai departe şi sunt toţi buni. Mă întreb unde s-au ascuns până acum?!".
Pe Smiley îl interesează voci care să vândă albume
Smiley a adunat în echipă concurenţi cu timbre vocale diferite şi care să poată cânta genuri variate. "Ca să pot să acopăr cât mai multe stiluri", explică vedeta, care adaugă că "Odată ce ţi-ai format echipa şi i-ai ales pe cei 12, nu mai poţi face nimic".
Smiley nu exclude factorul comercial din ecuaţie şi spune că: "Pe mine, în calitate de producător, mă interesează voci care să vândă albume". Ca antrenor vedeta se consideră "generos şi voi pune la bătaie toate cunoştinţele mele". Cea mai mare surpriză a fost când "am auzit o voce foarte puternică, iar când m-am întors, pe scena se afla un puşti. Asta m-a dat pe spate!".
"Surpriza cea mai mare a fost să aud atâtea voci bune la un loc, în total sunt 48 de oameni care merg mai departe şi sunt toţi buni. Mă întreb unde s-au ascuns până acum?!"
MARIUS MOGA, compozitor şi producător
FORMATE
Bătălia de la TV n-a mai avut loc
În vară, presa aştepta marea competiţie ce avea să se poarte între Pro TV (Vocea României), Antena 1 (X Factor) şi Kanal D (Vrei să fii milionar?). Plasarea show-urilor în zile diferite ale săptămânii face ca televiziunile să poată exploata la maximum audienţa.
"Decizia de programare pentru «Vocea României» s-a bazat pe experienţa noastră din trecut şi pe o analiză a trendurilor audienţei în prezent. De-a lungul anilor, emisiuni ca «Frumuseţe pe muchie de cuţit» sau «Serviţi, vă rog» au performat foarte bine în această zi şi în acest slot orar. În afara de acest produs premium, Pro TV are şi alte programe premium în grilă: fotbal, filme, ficţiune şi entertainment non-fiction care sunt aşezate în grilă în aşa fel încât în fiecare seară telespectatorii să fie atraşi de ele", a explicat Anca Budinschi, director executiv ProTvSA, raţionamentul de plasare în grilă.
PREZENTATOR
Pavel Bartoş: "Nu-mi doresc să mă accidentez"
- Smiley nu caută succesul pe plan internaţional
- Bartoş, faţă în faţă cu Smiley