Modelul românesc Dacia Logan MCV urmează a fi asamblat şi comercializat în Rusia sub denumirea Lada Largus - un alt proiect marca Renault, similar celui care a vizat berlina Logan.
Renault, proprietarul mărcii Dacia şi, în acelaşi timp, partenerul strategic al producătorului AvtoVaz (ca deţinător al unui pachet de 25% din acţiunile fostului gigant auto sovietic) este artizanul transformării modelului Logan MCV în Lada Largus. O afacere similară celei "reuşite" recent cu berlina Logan.
Transformare este poate prea mult spus. S-ar putea vorbi mai degrabă despre redenumirea break-ului fabricat la Mioveni, în vederea comercializării sale pe piaţa din Rusia. Aşa cum s-a întâmplat recent şi cu Loganul, cel care din decembrie va fi lansat comercial în fostul spaţiu sovietic drept Lada Granta.
Nu este prima oară când Renault "se joacă" în acest fel cu portofoliulul său low-cost. Maşinile produse pe platforma Logan mai sunt comercializate sub siglele Renault şi Nissan.
Producătorul francez pare însă că doreşte să păstreze sub brandul Lada primele modele dezvoltate pe platforma Logan şi după ce Dacia va începe - de anul viitor - să îşi înnoiască oferta cu o nouă generaţie de autoturisme mai elegante şi cu dotări superioare.
Potrivit revistei de specialitate "AutoWeek", Lada ar fi primit chiar aprobarea de a utiliza platforma Logan pentru dezvoltarea unor modele de sine stătătoare.
Prezentat - luna viitoare, comercializat - din 2012
Modelul cu până la şapte locuri Lada Largus, care va fi asamblat la uzina AvtoVAZ din Togliatti, va avea prezentarea oficială la Salonul de la Moscova de luna viitoare. Comercializarea noului break rusesc va începe abia anul viitor.
Lada Largus va fi disponibilă doar cu motoare pe benzină de 1.6 litri. Este vorba de unitatea cu opt valve, care dezvoltă 85 de cai-putere, respectiv, agregatul superior - 16V - capabil să livreze 105 CP. Va absenta, aşadar, măcar în prima fază, turbodiesel-ul 1.5 dCi.
În comparaţie cu MCV-ul, breakului Largus nu-i va lipsi însă din echiparea de bază închiderea centralizată, volanul reglabil, computerul de bord sau airbagul frontal dedicat pasagerului din dreapta, semnalează aceeaşi publicaţie batavă.
Este posibil ca şi aşa, plină de "bunătăţi", Lada Largus să coste mai puţin decât MCV-ul original, care are un preţ minim de 9.600 de euro în România.
1.6 litri va avea fiecare dintre cele două motoare alimentate cu benzină disponibile în oferta break-ului Lada