În audienţă la primarul Oprescu, peste aproape trei ani

Ca să-ţi spui păsul în faţa edilului de sector trebuie să aştepţi cel puţin două săptămâni. La Oprescu, dacă suni azi, ai putea intra în 2011.

„Cetăţenii şi-au dorit acces la primar pentru a-şi transmite mesajele şi doleanţele, uşa mea a fost deschisă în permanenţă, zi de zi, practic nu am mai avut weekenduri. Am acordat mai multe audienţe în aceste şase luni decât au făcut-o toţi primarii Capitalei în ultimii zece ani”, se bătea cu pumnul în piept Sorin Oprescu, pe 9 decembrie 2008, în faţa Consiliului General, după jumătate de an de mandat.

Şi azi, dacă pleacă în vizită de lucru prin oraş şi vreun bucureştean îl trage de mânecă în vreo problemă - ba o locuinţă socială, ba un spaţiu verde măcelărit -, Oprescu rezolvă pe loc. Verbal. Fie pasează problema la vreun consilier, fie îl invită pe cetăţean în audienţă.

Socotind, însă, după lungimea listei de aşteptare, întâlnirea cu primarul Capitalei ar putea avea loc, în cel mai fericit caz, peste doi-trei ani! „Nu sunaţi, mai ies eu din când în când”

La telefonul Primăriei Generale, setat pe preluări de probleme cetăţeneşti, cineva ne spune că la primarul Oprescu s-au înscris deja vreo 1.300 de persoane, cam 31 de tabele a câte 40 de oameni.

Pe ideea „Nu sunaţi, mai ies eu din când în când”, edilul-şef mai cere, uneori, câte un tabel. „Nu ni s-a mai cerut unul din noiembrie 2008, aşa că n-aş putea să vă zic când veţi fi primită”, ne lămureşte vocea de la telefonul cetăţeanului. Să fie un tabel pe lună şi socoteala arată că i-am putea vedea ochii doctorului Sorin Oprescu cam peste doi ani şi jumătate.   Viceprimarul Mircea Raicu, proaspăt instalat în funcţie, nu dă audienţe. Iar celălalt, Robert Ionescu, nu prea are pe ce, domeniul lui de activitate fiind turismul. Problemele se rezolvă, aşadar, la alte direcţii din Primăria Generală sau la primăriile de sector. Piedone face „Adunarea poporului”

Şi la sectoare, însă, primarii sunt scumpi la vedere. La sectorul 1, tot la telefon, cineva ne spune că primarul Andrei Chiliman nu dă audienţe. Cu problema locuinţe sociale am putea ajunge la viceprimar cam prin aprilie, atât de lungă este lista de aşteptare. Întrebăm totuşi dacă nu există vreo şansă să stăm de vorbă şi cu Chiliman. Ni se răspunde scurt: „Nu dă audienţe. Nu pe aceste probleme, cu casele”.

La sectorul 2, aceeaşi poveste, primarul nu dă audienţe. Doar viceprimarul s-ar putea ocupa de problemele legate de spaţiul locativ, angajatul primăriei refuzând însă să dea un termen, până nu se lămureşte exact care e problema.

Pe Liviu Negoiţă, de la 3, îl putem prin de joia, o dată la două săptămâni. La fel de „accesibil” pare a fi şi primarul sectorului 4, Cristian Popescu-Piedone. „Sigur că dă audienţe! Veniţi şi vă înscrieţi şi vă aşteptăm vineri, peste două săptămâni!”. Audienţele lui Piedone sunt, de fapt, mari „adunări ale poporului”, la care participă şi 300 de oameni. Reuniunile sunt ţinute de la 8 dimineaţa până seara, timp în care fiecare om îşi strigă problemele. „Care este” nu prea este

În Primăria Sectorului 5, cu greu poţi da de cineva prin metodele tehnologiei moderne: site-ul aflat în lucru de ceva vreme nu oferă nici măcar un număr de telefon la care poate să apeleze cetăţeanul, iar cele pe care le primim de la Informaţii sunt ba deranjate, ba nealocate.   La faţa locului, găsim, din stradă, primăria cochetă, modernă, a lui Marian Vanghelie. Urcând la etajul 3, camera 38 (acolo unde sunt primiţi cei care vor să intre în audienţă), dăm de pereţi crăpaţi şi miros de mucegai. Primarul „care este” nu dă audienţe, însă un „delegat” de-al lui ne poate primi la o săptămână după ce facem programarea.

La sectorul 6, Cristian Poteraş oferă audienţe în persoană, în cel mult trei săptămâni de la înscriere. Cel puţin teoretic.   NOILE TEHNOLOGII Întâlniri prin 3G, de dragul cetăţeanului   Înainte de alegeri, doctorul Oprescu dădea audienţe în biroul improvizat în cafeneaua de pe strada Mihai Eminescu, botezată temporar „La Independentu’”. Amabil şi relaxat, candidatul de atunci - primarul de azi - asculta problemele reale şi sfaturile cetăţenilor, fără vreo listă de aşteptare. Odată ajuns în clădirea de pe bulevardul Regina Elisabeta, primarul-„mă sprijin pe cetăţeni” şi-a pierdut zile întregi ciulind urechile la bucureşteni. Ba chiar, în premieră naţională, a „revoluţionat” comunicarea cu alegătorii, folosind tehnologia 3G. Din biroul cu aer condiţionat, edilul a ascultat păsurile cetăţenilor care stăteau la coadă la peste 35 de grade C. Audienţele 3G s-au dat la începutul lunii septembrie pentru locuitorii din zona Berceni şi, o lună şi jumătate mai târziu, pentru cei din Bucur Obor şi Drumul Taberei. Iar reclamaţiile s-au rezolvat cu promisiuni.

  • Citiţi mâine în „Evenimentul zilei” despre cum şi de unde puteţi afla ce mai face primarul pentru binele cetăţeanului: „Odele primarilor, pe banii cetăţenilor”