Este deja de notorietate: creatorii de modă italieni Domenico Dolce şi Stefano Gabbana, judecaţi pentru o fraudă fiscală estimată la 200 milioane de euro, au fost condamnaţi miercuri la 18 luni de închisoare, după cum a informat huffingtonpost.com. şi nu numai.
Domenico Dolce, în vârstă de 55 de ani, şi Stefano Gabbana, în vârstă de 51 de ani, au fost găsiţi vinovaţi de escrocherie contra statului italian şi de inexactităţi în declaraţiile lor de venituri.
Designerii au creat în 2004 o firmă-fantomă în Luxembourg pentru a nu plăti impozit în Italia. Totul a început în 2008, când statul italian a început o investigaţie împotriva evaziunii fiscale, în urma crizei mondiale. Dar, în afara fiţelor şi gratilor închisorii, care este povestea acestui brand preferat atât de clienţi celebri (cum ar fi Beyonce, ori Madonna), cât şi de „celebrităţi” cu statut de piţipoance?
S-a mulat
Un brand de lux atât de popular în întreaga lume, încât mulţi nici nu mai ştiu de unde a pornit totul, important fiind doar să poarte doar „ceva de firmă”. Problemele celor doi designeri sunt departe de a fi de dată recentă. Stiliştii respingând de-a lungul timpului sistematic acuzaţiile care le-au fost aduse.
În anul 1982, italienii Domenico Dolce şi Stefano Gabbana puneau bazele casei de modă care le reuneşte numele de familie: Dolce&Gabbana. Prima lor colecţie a fost prezentată în 1985. A urmat apoi deschiderea unor showroom-uri în Milano, Tokyo, Hong Kong, New York, iar in 1989, brandul a introdus linii de lenjerie şi de beachwear, urmate apoi de prima colecţie dedicată bărbaţilor, în 1991. Brandul va introduce o linie mai accesibilă care poartă numele de D&G, astfel brandul fiind divizat: Dolce&Gabbana, haine cu semnătura designerilor, şi D&G, o linie tip retail care se adresează unei mase mai mari de consumatori. În timp, cei doi şi-au dedicat colecţiile atât femeilor, cât şi bărbaţilor care nu se tem să fie sexy, după cum au declarat designerii. De-a lungul carierei, cei doi au reinterpretat anumite stereotipuri blamate de societate, dându-le un nou suflu.
Relaţie amoroasă
De exemplu, Madonna s-a "mulat" pe anumite creaţii Dolce&Gabbana, alese pentru a atrage atenţia. O mare parte din inspiraţia din spatele colecţiilor brandului se află în cinematografie, având muze precum Sophia Loren sau Gina Lollobrigida. Item-uri precum corsetul din satin, ciorapii din plasă, ciorapi cu portjartier sau lenjeria tip baby-doll au fost reinterpretate şi propuse într-o formă classy, cu un accent glam. Desigur, mai ales lumea modei nu putea rata "bârfele" despre homosexualitatea celor doi. În afara de colaborarea profesională, între cei doi s-a înfiripat şi o relaţie amoroasă, care a durat mai bine de 20 de ani! La începutul anului 2005 cuplul s-a destrămat, dar relaţia profesională a rămas. Când Domenico Dolce şi Stefano Gabbana au decis să închidă linia D&G s-a spus că de vină este criza financiară. Analiştii au început să vorbească însă despre problemele din trecut cu fiscul şi cu creditorii. Conform analiştilor, se pare că cele doua linii se canibalizau, întrucât diferenţa de preţ dintre ele era sensibilă.
Mai mult decât o chestiune de imagine
O provocare pentru cei doi designeri a constituit-o fulminanta apariţie în revista Prestige, numărul din Hong Kong pe luna noiembrie 2011. Imagini realizate de către celebrul fotograf "de modă" Giuliano Bekor, într-o locaţie superbă – „The China Club, Beijing/China, decor considerat de unele voci drept "şic, scandalos, extravagant". O altă provocare a constituit-o colecţia toamnă/iarnă 2012-2013, care le-a avut în centrul atenţiei pe Monica Bellucci şi modelele Bianca Balti şi Bianca Brandolini, într-un pictorial spectaculos. Analiştii au vorbit despre faptul că cei doi au încercat prin aceste două demonstraţii de forţă să arate că nu au probleme şi că nu vor „să se predea vremurilor tot mai austere”.
Iată că socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg. În final cei doi au ajuns la închisoare, iar o parte a presei italiene vorbeşte despre reglări de conturi în lumea modei, care a devenit „mai mult decât o chestiune de imagine, ori de marketing".