Guvernanţii iau în discuţie, în aceste zile, impozitarea bacşişului lăsat de clienţi chelnerilor şi ospătarilor.
Măsura este discutată într-un context în care, în multe cazuri, inspectorii ANAF au găsit bani în plus în casele de marcat. Unii patroni de hoteluri şi restaurante se plâng că mulţi angajaţi vor prefera să plece dacă nu li se măresc salariile astfel încât să fie compensată scăderea veniturilor obţinute din bacşişuri. „Mulți angajați nu vor accepta să rămână la actualul loc de muncă când își vor vedea veniturile reduse cu 16%. Probabil voi fi nevoit să cresc preţurile pentru a-mi acoperi costurile suplimentare”, a declarat, pentru EVZ, managerul unui restaurant din Bucureşti. În acest domeniul de activitate, bacşişul este, de cele mai multe ori, mai mare decât salariu, a afirmat şi Oana Datki, Managing Partner Consulteam. „Măsura este firească, dar patronii vor fi probabil obligaţi să crească salariile pentru a compensa scăderea de 16% a veniturilor înregistrate din bacşiş de către personal. Asta înseamnă costuri mai mari, aşa că vom asista probabil la creşterea preţurilor”, a explicat Datki pentru EVZ. Andrei Istrate, preşedintele CA SC Ambasador, este de altă părere: „Bacşişul este necondiţionat, este facultativ, nu obligăm pe nimeni să lase bani chelnerului. Dacă un client nu vrea să lase nimic, nu lasă. În acelaşi timp, pentru patronii de restaurante este un criteriu foarte bun pentru evaluarea chelnerilor și a bucătarilor”.