Impozit forfetar şi pentru firmele fără activitate

Impozitul forfetar ar putea fi aplicat şi firmelor fără activitate, a declarat pentru evz.ro preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România, Florin Pogonaru.

Astfel, firmele înregistrate la Registrul Comerţului, dar care nu desfăşoară niciun fel de activitate, ar putea fi puse în situaţia de a plăti suma minimă de 500 de euro, prevăzută de impozitul forfetar.

Acesta spune că, odată cu implementarea impozitului forfetar, statul ar trebui să implementeze o serie de măsuri de ieşire rapidă de pe piaţă.

“Legislaţia dă uşor voie firmelor să intre pe piaţă, dar nu există legislaţie de exit“, susţine Pogonaru.

Astfel, potrivit directorului direcţiei Îndrumare Metodologică din cadrul Registrului Comerţului, Anişoara Ujica, pentru a scăpa de acest impozit, întreprinderile fără activitate ar putea opta pentru una dintre următoarele două proceduri:

• Suspendarea temporară a activităţii pe o perioadă de trei ani - cost 120 de lei • Dizolvarea şi lichidarea simultană a firmei - cost aproximativ 200 de lei În cazul suspendării temporare a activităţii, administratorul trebuie să depună următoarele documente:

1. Cerere de înregistrare a dizolvării companiei, depusă la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

2. Hotărârea adunării generale a asociaţilor, a acţionarilor sau decizia asociatului unic privind suspendarea temporară a activităţii, care va fi publicată în Monitorul Oficial.

3. Declaraţia-tip pe propria răspundere din care să rezulte că persoana juridică nu va avea activitate pe o perioadă de maximum trei ani;

Potrivit Anişoarei Ujica, costurile în cazul suspendării se ridică la aproximativ 120 de lei, sumă în care este cuprinsă taxa de menţiune, taxa de declaraţie şi taxa de publicare în Monitorul Oficial.

Totodată, Ujica precizează că, în cei trei ani de suspendare a activităţii, reprezentantul companiei are obligaţia depunerii bilanţului anual, prin care să facă dovada că nu a avut  activitate.

Dizolvarea şi lichidarea În cazul dizolvării unei companii, potrivit reprezentanţilor Registrului Comerţului, trebuie depuse următoarele documente:

Etapa I 1. Cerere de înregistrare, la ONRC. 2. Hotărârea asociaţilor privind dizolvarea şi lichidarea societăţii, însoţită de dovada că firma respectivă nu are datorii către creditori.

3. Dovada acordului creditorilor privind stingerea

4. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: - taxa judiciară de timbru, în original; - timbre judiciare; - taxa de registru; - tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

Etapa a-II-a

1. Cerere de radiere 2. Hotărârea de împărţirea a bunurilor, rămase după plata datoriilor

3. Situaţia financiară de lichidare şi de repartizare a activului aprobată de asociaţi/membri (copie); 4. Certificatul de înregistrare şi anexele la acestuia, în original

5. Certificatul emis de organul fiscal competent din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul de stat şi la contribuţiile sociale, în original

6. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: - taxa judiciară de timbru, în original; - timbre judiciare; - taxa de registru; - tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

Formularele necesare se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet.

Impozitul forfetar a fost adoptat de Guvern, prin hotărâre guvernamentală, la sfârşitul săptămânii trecute, şi urmează să se aplice începând de la 1 mai 2009.

•Cifră de afaceri: 0-12.000 de euro                     Impozit: 500 euro

•Cifră de afaceri: 12.000-50.000  de euro           Impozit: 1.000 euro

•Cifră de afaceri: 50.000-100.000 de euro          Impozit: 1.500 euro

•Cifră de afaceri: 100.000- 1 milion de euro   Impozit: 2.000 euro

•Cifră de afaceri: 1 milion-5 milioane             Impozit: 2.500 euro

•Cifră de afaceri: 5 mil- 30 de milioane             Impozit: 5000 euro

•Cifră de afaceri:  peste 30 de milione               Impozit: 10.000 euro